Avatar billede thomasdall Nybegynder
10. august 2008 - 15:24 Der er 4 kommentarer

et template bliver til en hjemmeside

Jeg aner intet om hvordan man koder osv, men jeg har lavet et template i photoshop og slicet det. Nu vil jeg så gerne have det på nettet. Er der ikke en der er sød at forklare hvordan jeg kommer videre herfra? Desuden virker kanpperne ikke da jeg ikke har givet dem nogen funktion og jeg aner heller ikke hvordan man gør
Avatar billede thomasdall Nybegynder
10. august 2008 - 15:28 #1
plz hjælp mig :/
Avatar billede roenving Novice
10. august 2008 - 20:15 #2
-- øehm, med hvad, vi har jo ikke en chance for at se eller gætte, hvad du vil ?-)
Avatar billede thomasdall Nybegynder
10. august 2008 - 20:20 #3
www.thomasdall.frac.dk

Jeg kunen godt tænke mig at få tekst på siden og en scrollbar i teksvinduet, og så et par thumbnails der kan maksimeres når man klikker på dem. Jeg skal nok give alle mine point hvis der er nogen der gider at hjælpe
Avatar billede roenving Novice
10. august 2008 - 21:18 #4
Tjah, til en start er det måske ikke det mest heldige, du har valgt som grundlag for din hjemmeside, for selv om det umiddelbart fungerer, skal du i hvert fald ikke forsøge at validere det, da der ikke engang er et validt html-dokument til stede, og desuden er hele strukturen stærkt tvivlsom, måske kan den legitimeres i visse sammenhænge, men heller ikke i denne ser det ud til, at det kan accepteres at opbygge den med spacer.gifs m.v. ...

Det ser ud til, at Photoshop gør et voldsomt elendigt stykke arbejde, når du beder den om at lave din side, måske skal du prøve at hente Dreamweaver i en trial-version, selvom den heller ikke er uden problemer, når det gælder grafisk opbygning ...

-- og egentlig er det ikke voldsomt svært at lave en side fra dit udgangspunkt, men visse dele af det, skal omarbejdes, f.eks. kan der ikke arbejdes med en sådan baggrund i siderne uden modifikationer ...

-- prøv lige en anelse mere selv, og prøv så at spørge videre !-)