Avatar billede ctv! Nybegynder
11. august 2008 - 16:25 Der er 7 kommentarer

Ophæng Fladskærm - plads til kabler?

Hej alle

Jeg har fået til opgave at hænge en fladskærm op i et køkken.
Til fladskærmen er indfræset en 230 volt stikkontakt og et tv udtag. Det vil sige at der skal være plads til at både strømstik og antenne stik kan sidde bagved fjernsynet, uden at kunne ses når det hænger på væggen.

Mit spørgsmål er så..
Når man køber et vægbeslag, bliver der så automatisk plads til de ting? Eller skal man have et specielt fjernsyn med plads til disse ting i bunden?

Håber det er til at forstå...
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2008 - 20:01 #1
Nogle fladskærme kan væghænges men er desværre så uheldigt udformet at skærmen rager en del ud fra væggen når det kommer op at hænge.

Hvilken skærm er der tale om?
Hvilket ophæng skal der bruges? (Skal det kunne vippe/tilte eller bare tæt til væg?)
Avatar billede haverslev Novice
11. august 2008 - 20:39 #2
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. august 2008 - 20:59 #3
Avatar billede japping Nybegynder
11. august 2008 - 21:45 #4
Jeg har haft lignende problem med min fladskærm. Jeg fandt 2 løsninger:

1) købe beslaget der hører til skærmen til kr. 1.800,-, hvilket er en helt urimelig pris. Derfor valgt jeg ikke den.

2) Bukke en plade, bore 4 huller og spraymale den samme farve som vægen. Resultatet er ny at skærmen kun sidder 2 cm fra vægen, hvilket er noget af det mest skjulte jeg har set.
Fremgangsmåde: 1) Opmål gevindhullerne på skærmens bagside. 2) Sæt stik i bagsiden af skærmen og vurder hvor langt fra vægen skærmen bliver nød til at hænge - dom min 10mm. Tag en 1 mm stålplade og buk den således ____|-----|____, altså et n med store fødder. 3) bor huller der passer til gevindene på skærmen på ----- siden. Bor samtidigt huller på de 2 ___ flader. Find skruer der passer ind i gevinden på fjernsynet og sørg for at hullerne i pladen svarer til hovedern e på skruerne. Pladen kan nu monteres og skærmen kan hænge i skruehovederne. Husk at vælge kruehoveder af høj kvalitet (rustfrie med cylindrisk unbraco hoved)

Ovenstående er kun interessant hvis man har adgang til pladestumper eller en smed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2008 - 08:23 #5
ctv! kommer du på banen???
Avatar billede ctv! Nybegynder
12. august 2008 - 09:58 #6
john..

Som udgangspunkt er der ikke tale om en speciel skærm.
Men jeg har kigget på en 19" Samsung i hvid..

Ophænget skal ikke kunne vippe eller noget andet..
Avatar billede ctv! Nybegynder
12. august 2008 - 10:03 #7
japping...

Interessant forslag. Jeg er dog ikke helt sikker på at jeg forstår din tegning. Kan du tegne i paint måske? :)