Avatar billede lone_a_p Praktikant
13. august 2008 - 08:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gratis MindMap program

Kære eksperter,

Er der nogen der kender et godt program at bruge til at lave mindmaps?

Jeg har søgt lidt på nettet og fundet en hel side med gratis programmer, men hvad skal man lige vælge ud fra? (jeg vil helst ikke downloade alle til gennemsyn)

Så er der nogen, der har et godt forslag?

Liste over gratis programmer:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mind_mapping_software

Mvh Lone
Avatar billede ejvindh Ekspert
13. august 2008 - 08:32 #1
Af de gratis udgaver, der er nævnt i dit link, ville jeg nok fokusere på Freemind. Jeg har det installeret, og det ser ud til at fungere OK. Jeg har dog ikke brugt det så meget, så jeg har ikke så mange praktiske erfaringer.

Det er skrevet i Java, og det betyder at det nok ikke hører til de aller hurtigste programmer. Men de andre ser (udover Pimki) ud til at være skrevet i enten java og php, så på dén front vinder du nok ikke så meget ved at prøve dem :-)
Avatar billede ambidextrousdk Nybegynder
09. januar 2012 - 13:03 #2
Der er efterhånden ved at være en del store spiller på markedet for mindmap programmer. De fleste fokuserer idag på at lave dem online baseret, så man lettere kan dele dem, tilføje brugere etc. når man har forskellige projekter.

Der er anmeldelser af 3 mindmap programmer her som du kan tjekke ud: http://mindmapping.dk/mindmap-program/

Er selv mest til Mindmeister af de tre som nævnes.

Håber du kan bruge henvisningen.
Avatar billede miciver Nybegynder
21. januar 2013 - 17:07 #3
Jeg har også lavet en oversigt her: http://smartmindmap.dk/mindmap-software/