Avatar billede simjul Nybegynder
13. august 2008 - 12:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Manglende lyd - Hvor ligger problemet?

Et videoklip overført fra en Sony DCR-SR30E til computer i MPEG2 format afspilles billedmæssigt fint i Windows Media Player 11 på en Vista maskine men lyden er fuldstændig forsvundet.
Selve videoklippet er checket på andre XP maskiner og Media Player 10 og kører fint med billede og lyd.
Der er ingen fejlmeddelelser ved kørsel af klippet på Vista maskinen.

Kan nogen hjælpe med at lokalisere problemet?
Avatar billede Jensen DK Novice
13. august 2008 - 13:54 #1
Medie player 11 der kan du få en meny linie frem øverst klik på funktioner, så på instillinger, derefter filtyper marker alle og ok, så håber vi at det virker.
ellers prøv en der hedder GomPlayer, du får linkehvis du vil prøve den.
Avatar billede Jensen DK Novice
13. august 2008 - 14:05 #2
Hvis du ikke kan finde måden til at få linien frem, så gå over til højre for oven der er et søgefelt til venstre for det er der et, der ligner et vindue og en lille pil, den trykker du på, vælg vis klassisike menuer så har du øverste menu linie fremme.
Avatar billede simjul Nybegynder
14. august 2008 - 09:41 #3
Der er ingen problemer med at få menulinien frem, men der findes intet faneblad under Funktioner --> Indstillinger som hedder filtyper. Ej heller kan jeg finde et andet faneblad, hvorpå punktet findes.
Jeg kan se at fanebladet findes i Media Player 10, men det er Media Player 11 på en Vista maskine, som jeg spørger til.
Jeg har endvidere prøvet at afspille klippet i en anden afspiller (Real player) og her er der heller ikke lyd.
Endvidere har en kollega forsøgt at afspille klippet på en anden Vista maskine, og her manglede lyden også.

Flere ideer?
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2008 - 10:30 #4
Filtyper står mellem DVD og sikkerhed på øverste linie.
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2008 - 10:49 #5
Prøv denne Gom Player for at se om den løser problemet.
http://www.codecs.dk/fil.php?filid=453
Avatar billede simjul Nybegynder
14. august 2008 - 12:44 #6
Der er intet faneblad, som hedder Filtyper - heller ikke mellem DVD og sikkerhed!
Avatar billede Jensen DK Novice
14. august 2008 - 13:03 #7
Ok regnede ikke med at MP 11 var anderledes i Vista end i XP, hvis Gom Player ikke løser det så har jeg ikke noget bud andet end at prøve at finde en player der virker, og så måske en mega codec pakke, du får her et par muligheder, først codec.
http://www.softpedia.com/get/Multimedia/Video/Encoders-Converter-DIVX-Related/ACE-Mega-CoDecS-Pack.shtml
Så et par gode afspillere.
http://www.pcworld.dk/download/56/1434
http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&subkat=afspillere&prog=30561&program=AVS%20DVD%20Player
Avatar billede simjul Nybegynder
18. august 2008 - 11:01 #8
Silbidor --> Kan nu både se og høre videoklippet vha installation af anden media player.
Problemet med Media Player 11 og Vista er imidlertid endnu ikke løst, så jeg lader spørgsmålet stå åben lidt tid endnu med håb om, at der kommer en løsning.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 08:22 #9
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede simjul Nybegynder
01. september 2008 - 09:12 #10
Som tidligere nævnt er spørgsmålet åbent i håb om, at nogen kender løsningen på problemet. Problemet er der nu også i Movie Maker, hvilket vanskeliggør redigering.

Jeg ved godt, hvordan man lukker et spørgsmål.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 09:19 #11
Ok men muligheden er større hvis du lukker her, og genstiller spørgsmålet der kommer sikkert flere forbi et nyt spørgsmål, når først det er 14 dage eller mere gammelt så er chancen for at der kopmmer nye til lille.