Avatar billede fasting Nybegynder
14. august 2008 - 12:16 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

randomfile - virker på mac ikke pc

Jeg bruger nedenstående script på min hjemmeside til at generere forskellige baggrunds billeder så de er lidt forandring fra hver gang man besøger den.

mac computere kan godt se siden korrekt men problemer opstår på pc'er. Mozilla og explorer kan ikke se siden korrekt men safari kan godt.

er der nogen der har et bud?

på forhånd tak

fasting

<%
dim image_directory, Image_Array, count_image, randomfile, directory, allfiles, image
image_directory = "baggrund/"

Set directory=server.createobject("scripting.filesystemobject")
Set allfiles=directory.getfolder(server.mappath(image_directory))

For each image in allfiles.files
  Image_Array = Image_Array + image.Name & ","

  count_image = count_image + 1
Next

Image_Array = split(Image_Array,",")

randomize
randomfile = int(rnd*count_image)

%><head>

<title>fasting</title>
<style type="text/css">

body { background:url("<%response.write image_directory &"/"&Image_Array(randomfile)%>"); margin: 30px; font-family: verdana; color: #ffffff; font-size: 11px; line-height: 16px; }

h1 { font-family: verdana; font-size: 11px; font-weight: normal; color: #ffffff; margin: 0px 0px 10px 0px }

a { color: #ffffff; text-decoration: none; width: 170px; display: block; height: 16px; }

a:hover { color: #000000; background-color: #ff00ff; border-bottom: 0px; height: 16px; }

</style>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"></head>

<body>
<!--#include file="../menu/menu.asp"-->
<h1><br>
  <!--#include file="undermenu.asp"-->
</h1>
</body>
</html>
Avatar billede w13 Novice
14. august 2008 - 12:41 #1
Har du et <html>-tag også? :) Og evt. en doctype?
Avatar billede fasting Nybegynder
14. august 2008 - 12:49 #2
Avatar billede fasting Nybegynder
14. august 2008 - 12:50 #3
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2008 - 13:06 #4
som w13 allerede er lidt inde på er der ikke meget korrekt html over det du servere for browseren - så det må være næste skridt at få kigget på.

Randomize-funktionen kører på serveren og den er ligeglad med hvilken browser der forespørger siden - det ligner derimod et problem med at siden caches. Har du gjort noget for det?
Avatar billede fasting Nybegynder
14. august 2008 - 13:26 #5
:) det skal nok lige igennem et tjek

Jeg tror den er fixet nu. der er i hvert fald hul igennem...

jeg kiggede lidt på include files som gik ind og forstyrrede.

eksempelvis

http://fasting.dk/silo/

tak for oplysninger..

er det en pointdeler?
Avatar billede w13 Novice
14. august 2008 - 13:54 #6
Gerne. =)
Avatar billede keysersoze Guru
14. august 2008 - 17:36 #7
:)