Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2008 - 19:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Audio Recorder ( Blance mellem L og R )

Hej allesammen.

I dag sad jeg og hørte et musik-nummer som jeg har liggende på min computer, og jeg opdagede at lyden ikke var lige høj i begge
højtalere. I starten er den højere i L end i R, og i omkvædet er lyden lige høj i begge højtalere.

Jeg får ondt i hovedet af det, i længden.

Så jeg ville lige spørge:
Kender i et program hvor jeg kan fixe problemet, måske en Audio Recorder som kan få lyden til at passe gennem hele nummeret ??

Tak for jeres svar ...
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2008 - 19:32 #1
L: LEFT
R: RIGHT
Avatar billede uffesteenberg Novice
16. august 2008 - 22:10 #2
Ikke umiddelbart, men det må da findes.
Nu regner jeg ikke med du er idiot, men vil alligevel bare høre, om du kan skaffe nummeret igen på en måde. Altså hvis det er fra en cd, så rippe det igen osv. Men den kan selvfølgelig være gal med den originale kilde også...
Avatar billede m-nur Nybegynder
16. august 2008 - 23:11 #3
Jeg har downloadet det, fra internettet og ikke en CD.

- Jeg ved, det er muligt at få lyden til at passe... Mangler bare programmet til det.

Og jeg har prøvet at downloade det flere steder, og det er vist nummeret der er noget galt med.

//M-Nur//
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
17. august 2008 - 13:26 #4
Måske du kan bruge Audacity?
http://audacity.sourceforge.net/

//Anders
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. august 2008 - 17:32 #5
Det dur ikke.

- fordi at, lyden i omkvædet ikke fejler noget.

Dvs. at lyden passer fint, bortset fra at det så er omkvædet der er "skæv".

Svært at forklare.
Avatar billede m-nur Nybegynder
20. august 2008 - 17:33 #6
Dvs. at lyden passer fint, bortset fra at det så er omkvædet der er "skæv". --> NÅR JEG SÅ JUSTERER PÅ L-R SELVFØLGELIGT.
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
20. august 2008 - 18:23 #7
Har du prøvet med andre afspillere / computere? Bare lige for at være sikker på at det ikke er afspilleren på din computer der har et eller andet problem....

//Anders
Avatar billede uffesteenberg Novice
20. august 2008 - 21:17 #8
Ved ikke om jeg har forstået dig korret, men altså, hvis det virker i Audacity med L-R-justering kan du så ikke bare markere alt på nær omkvædet og de steder, lyden er ok, inden, du rettet det??
Avatar billede m-nur Nybegynder
29. december 2008 - 18:32 #9
kongsteddk:

Du får pointene, som du nok har fortjent !
- Undskyld jeg "sov" over tråden, for jeg troede at jeg havde accepteret svaret på daværende tidspunkt :D