Avatar billede René Praktikant
17. august 2008 - 15:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Betaling for Recovery cd'er

Jeg håber i kan hjælpe mig med at afgøre om det er mig eller acer computer som har ret.

Jeg ringede til deres support, og bestilte et sæt nye recovery cd'er til min computer, da der var en fejl på den ene af dem jeg havde, da de så kommer med posten, er
der et girokort på 400kr med, da jeg så ringer over for at høre hvorfor der er det, får jeg at vide det er pga nye regler pr 1/6-08 men i det materiale de sender mig som skal
faxes retur til dem står der intet om det koster noget at få et nyt sæt tilsendt.

Kan det være rigtigt af de kan forlange pengene uden at informere om det i den mail de sender mig, med bekrætigelsen ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2008 - 15:44 #1
Den er helt klar her!
Hvis du ikke informeres om at det koster noget, skal du ikke betale noget!
Avatar billede René Praktikant
17. august 2008 - 16:04 #2
Det har ikke, de sagde da jeg ringede der over og klagede at det første hold jeg fik var gratis og derefter koster et nyt sæt 400kr, det er også fair nok, men jeg siger til supporten at der er en fejl på den ene cd og de lover at sende en ny, at de sender et komplet sæt har jeg ikke bedt om, kun den ene cd.

Her er hvad der stod i den formular :

Ansøgning om Geninstallations CD
Anthill
Acer Support Team
Heden 130
821 31 BOLLNÄS
Sweden
Fax: 33 70 20 71
Eksempel på ægthedsbevis (COA etikette)
Postnr
Telefon
Navn
Adresse:
Land Danmark
Jeg bekræfter hermed, at ifølge de regler som er gældende for Microsoft Enduser Lic ense Agreement, som
jeg har læst og accepteret, har en gyldig slutbrugerlic ens for det Microsoft program som er installeret på
nedstående produkt. Jeg ansøger hermed om at, Acer på mine vejne, producerer en sikkerhedskopi af den
defekte/savnede recoveryopsætning som var forud-installeret på min computer.
Denne kopi tager jeg det fulde ansvar for og den sendes til ovenstående adresse.
Alle felter skal udfyldes i denne formular, samt en kopi af købsfaktura medsendes denne ansøgning.
Denne ansøgning kan sendes eller faxes til ovenfor stående adresse.
Exempel: 2468024G
Sagsnummer fra Acer Support
Exempel: Ferrari 1100
Model på din Acer computer
Serienummer på din Acer computer (22 cifre)
Exempel: Windows Vista™ Business
Operativsystem på COA etiketten
2. produktnøgle på COA etiketten
Exempel: XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
1. produktnøgle på COA etiketten
Exempel: 00000-007-035-514
Styresystem
2. Produktnøgle (tal)
1. Produktnøgle (25 bogstaver og tal)
Jeg er indforstået med at denne ansøgning kan sendes til Microsoft. Jeg er samtidig inforstået med, at Acer,
skulle jeg have givet urigtige oplysninger i denne ansøgning, ikke kan holdes ansvarlig for nogen form for krav
fra tredie part
Dato og underskrift
By
Exempel: LXFR90U046814123456789

Jeg kan ikke se der står nogle steder at de koster 400kr, så jeg vil mene jeg har retten på min side.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 16:07 #3
Tag en kopi og send så originalen retur, med begrundelse.
Avatar billede off-line Nybegynder
17. august 2008 - 16:07 #4
Ps. Du skal selvfølgelig ikke fortælle, at du har taget en kopi:)
Avatar billede René Praktikant
25. juli 2013 - 20:36 #5
lujjet