Avatar billede b_ Nybegynder
19. august 2008 - 11:28 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Sted man kan se hvilken computer man har ? Eller netkort?

Hej alle eksperter,

Har brug for noget hjælp. Er ud ved mine svigerforældre hvor jeg skal sætte en router op hvilket ikke er noget problem.
Men for at jeg kan sætte routeren op kræver det er jeg køre forbindelsen via netværkskablet, men pt kører de via et usb kabel. Under enhedshåndtering -> netværkskort er der kun installeret drivere til usb-kablet/modemet, så det jeg mangler er at installere drivere til det netkort der ligger i computeren.

MEN jeg kan ikke finde ud af hvilken computer det er de har, de har ingen cd'er, papirer på den og der står intet på den, så mit spørgsmål lyder om der skulle være et sted jeg har overset hvor man kan se hvilken computer man har med at gøre eller endnu bedre et sted hvor jeg kan se hvilket netkort jeg skal installere driver til?
Avatar billede hojben Novice
19. august 2008 - 11:56 #1
http://3d2f.com/programs/0-316-sandra-standard-download.shtml henter du Sandra. Det kan finde næsten alt hardware i din maskine
Avatar billede hojben Novice
19. august 2008 - 11:57 #2
Avatar billede b_ Nybegynder
19. august 2008 - 12:10 #3
Tak for linket - Den gratis udgave kan jeg desværre kun se det jeg allerede kan se i enhedshåndteringen. Netværksdelen er ikke gratis :(
Avatar billede Jensen DK Novice
19. august 2008 - 13:23 #4
Avatar billede Jensen DK Novice
19. august 2008 - 13:42 #5
Avatar billede ierikk Nybegynder
19. august 2008 - 13:58 #6
Avatar billede haverslev Novice
19. august 2008 - 14:46 #7
Hvad anggå PC model/producentnavn, så kan su se på faneblad System her:
Start > Kør og skriv: dxdiag + enter
19. august 2008 - 15:28 #8
Generelt: Er der noget brok (gule flag) ved nogle elementer i Enhedshåndteringen ? Eksempelvis Netkortdelen...
Avatar billede b_ Nybegynder
20. august 2008 - 10:18 #9
@silbidor, ierikk: Takker, vil lige undersøge jeres links senere.

@haverslev: Mange tak, super, tænkte nok at der var en kommando der kunne det.
Ikke lige et mærke jeg kender, men må lige når jeg får tid se om jeg kan finde nogle drivere til det.
Systemproducent: AWARD_
Systemmodel: AWRDACPI
BIOS: Phoenix - AwardBIOS v6.00PG

@karise larry: Nope, selve netværkskort ikonet er der kun når selve usb stikket er sat i ellers er der ingenting. Det samme med lan forbindelse under netværksforbindelser. Når den er tilsluttet og er der, kan jeg se at "netværkskortet" er det samme navn som modemet, derfor må der vel ikke være installeret netværksdriver til pc'en
Avatar billede haverslev Novice
20. august 2008 - 11:28 #10
Kunne måske tude på, at der ikke er installeret chipsetdriver osv.

Jeg kender dog bedst programmet Everest Home, som du kan gå ind i Motherboard > chipset og nederst er der link til hentning af driver.
http://www.filehippo.com/download_everest_home/
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 08:27 #11
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede haverslev Novice
01. september 2008 - 09:00 #12
Svar herfra også, afvis det blot, hvis kommentarene ikke var til nogen hjælp :-)
Avatar billede b_ Nybegynder
01. september 2008 - 09:21 #13
Jeg har ikke været hjemme ved mine svigerforældre endnu og teste om jeg kan få det til at virke så derfor der ikke er afsluttet!

Vender frygtelig tilbage
Avatar billede Jensen DK Novice
13. september 2008 - 08:49 #14
Juhu dig! sker der noget her, eller er computeren død?
Avatar billede b_ Nybegynder
17. september 2008 - 12:52 #15
Har ikke været forbi min svigerforældre endnu. Men går ud fra at der mangler nogle netkortsdrivere så de kan bruge netværkskablet, men indtil videre fortsætter de med usb kablet.

Men må hellere afslutte tråden her så silbidor kan sove roligt igen :)
Avatar billede Jensen DK Novice
17. september 2008 - 13:20 #16
Der er ikke noget med at sove roligt, det er helt normalt, når der ikke er sket noget i 14 dage at man så lige forhøre sig, om der stadig er liv i tråden.