Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
21. august 2008 - 17:34 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Biostar PT890 775 SE Ver 6.0

Jeg har dette udmærkede bundkort: Biostar PT890 775 SE (Ver 6.0). Desværre fik jeg problemer og måtte slette min harddisk og begynde forfra. Jeg griber glad i bunken af cd'er og finder min "Driver and Utilities CD" (Version RV3.07B) som jeg smutter i maskinen.... men, men, men: Den er blank!! Tom! Ingen drivere.
Hvor finder jeg nu en sådan cd? Jeg mangler også driver til mit onboard lydkort. Kan nogen hjælpe mig.
Vh Jack
Avatar billede dooleys Nybegynder
21. august 2008 - 17:50 #1
Avatar billede dooleys Nybegynder
21. august 2008 - 17:51 #2
Der skulle være et par drivere der.
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
21. august 2008 - 18:03 #3
Tak det hjap en hel del..... men hvor finder jeg så driverne til Lydkortet?
Avatar billede haverslev Novice
21. august 2008 - 19:41 #4
Umiddelbart hedder dit on-board audio : Realtek ALC861VD 6-Channel HD Audio
Ps. du skal have installeret chipsettet førsst og derefter Audio osv.
http://www.biostar-usa.com/upload/Driver/Chipset/VIA/Chipset/VIA_HyperionPro_V518B.exe

Driver:
http://www.techpowerup.com/downloads/149/Realtek_HD_Audio_Driver_v1.66.html

Nyeste driver version:
http://www.techpowerup.com/downloads/1168/Realtek_HD_Audio_2.02_2K/XP_.html
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
21. august 2008 - 23:50 #5
Jeg har hentet driverne og indlæst dem. Min pc siger at den har fået dem nu, men der er ikke lyd på pcen. Der er ikke flueben ved "slå fra" eller skruet ned. Der er ingen lyd. Det virkede upåklageligt indtil jeg formaterede harddisken. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
21. august 2008 - 23:50 #6
Jeg takker mange gange for svaret og har accepteret det, men ikke se at de 200 point er flyttet over til dig Haverslev. Gør jeg noget forkert?
Avatar billede haverslev Novice
22. august 2008 - 09:30 #7
Prøv at fjerne lydenheden fra Enhedshåndtering og genstart pc`en
Lad den finde og installere enheden igen.

start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor lyd
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
02. september 2008 - 11:24 #8
Hmmmm. jeg kan ikke fjerne driverne. Det giver enhedshåndteringen ikke lov til. Jeg har stadig ingen lyd. Øv
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2008 - 11:50 #9
Prøv at starte i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart af pc)
og se om ikke du fjerne lydenheden i Enhedshåndtering
Husk at du skal have installeret chipsettet først og derefter lyd
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
02. september 2008 - 19:29 #10
Det gik fint med at afinstallere lyddriverne (7stk) i fejlsikret tilstand, men jeg kan stadig ikke få lyd ud af maskinen. Tror ikke at det er den rigtige lyd driver.
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
02. september 2008 - 19:37 #11
Den siger: "Denne driverpakke omfatter ikke en driver til understøttelse."
Avatar billede haverslev Novice
02. september 2008 - 19:45 #12
Du har vel chipset installeret ?

Prøv at hente Everest home og installere det, gå i multiemedie og se om du kan se hvad lydkortet hedder.
http://www.filehippo.com/download_everest_home/

Eller klik på Start, klik på Kør og skriv: dxdiag  - tryk på ok
Se om ikke der står noget på faneblad LYD

Ps. du har vel ikke et program ved navn Turnbite installeret ?
Hvis ja, så slet det og installere lyden - efterfølgende kan du installere programmet igen - har set dette fænomen på et på Zepto maskiner.
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
02. september 2008 - 20:26 #13
Jeg har ikke "Turnbite".
Når jeg bruger EVEREST og går under chipset, så står der ingenting???
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
02. september 2008 - 20:27 #14
Men jeg har da brugt denne driver, som du sagde.
http://www.biostar-usa.com/upload/Driver/Chipset/VIA/Chipset/VIA_HyperionPro_V518B.exe
Henter den lige igen og prøver så at lægge den ind igen.
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
02. september 2008 - 21:06 #15
Nu har jeg igen lagt den chipset driver ind du anbefalede:
http://www.biostar-usa.com/upload/Driver/Chipset/VIA/Chipset/VIA_HyperionPro_V518B.exe
Men i EVEREST står der ingenting under Motherboard<chipset.
Avatar billede lawrence1956 Nybegynder
02. september 2008 - 21:10 #16
Motherboard chipset "ukendt", står der under opsumering
Avatar billede haverslev Novice
03. september 2008 - 17:10 #17
det lyder mærkeligt, for efter dit bundkort navn og model, så skal det være dette chipset. Den driver der er her er blot i zip fil, som skal pakkes ud først.
http://www.biostar-usa.com/app/en-us/mb/driver.php?S_ID=103