Avatar billede hades Praktikant
24. august 2008 - 21:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows XP kan ikke starte

I dag da jeg bootede op, kom der følgende meddelse:
"Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
\windows\system32\config\system

Jeg har været inde og læse om andre der har haft samme problem. Der har løsningen "bare" været at boote på en windows cd og derefter reparere. Mit problem er bare at jeg ikke kan nå dertil da jeg får denne besked inden "Filen sbp2port.sys er beskadiget" hvorefter man kun kan genstarte.

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede triggy Nybegynder
24. august 2008 - 22:30 #1
hvis du ikke kan boote på din windows cd, så er der noget galt med din cd.
en boot fra cd, anvender ikke nogen filer fra harddisken for at starte op.

Men ellers er det korrekt, at det nemmeste ved den fejlmeddelelse du får, er at lave en repair på installationen.
Boote på cd'en og IKKE vælge genoprettelses-konsol, men derimod vælge at reparere installationen. (Dette valg kommer efter du har mulighef for at starte genoprettelseskonsollen)
Bemærk, at efter en reparation, skal du opdatere windows med alle opdateringer fra windows update, da de bliver slettet i denne process.

Så prøv at få fat i en ny cd, bootfra den
Avatar billede hcma Novice
25. august 2008 - 01:23 #2
Avatar billede hades Praktikant
26. august 2008 - 17:22 #3
Problemet er bare at jeg aldrig når til det sted hvor jeg kan vælge "r". Jeg får denne besked inden "Filen sbp2port.sys er beskadiget" hvorefter man kun kan genstarte.

Skal lige siges at jeg har tre orginale Windows XP cd'er, så kan godt udelukke at det er windows cd'erne den er gal med.
Avatar billede poha66 Nybegynder
28. august 2008 - 20:50 #4
Prøv at se dette link : http://www.file.net/process/sbp2port.sys.html
det kan være malware. Altså nogen der har 'fidlet' med filen
Hvis du laver en boot-cd fra : http:\\ubcd4win.com kan du starte på en CD. PÅ denne CD ligger en masse gode hjælpe-programmer. Bl. a. SPYBOT - kør den og se om den finder noget malware.