Avatar billede cimmic Nybegynder
25. august 2008 - 20:30 Der er 24 kommentarer

LoadMovie, Hvordan Husker Variabler?

Jeg bruger AS2

Jeg har en fil jeg kalder 1.fla. Inde i 1.fla har jeg en variabel som hedder:
orb_count = 0;

Jeg bruger loadmovie til at åbne for en anden fil, der hedder 2.swf, hvor jeg har et text felt, som skal vise, hvad orb_count var limet i 1.swf, jeg kalder feltet point, men hvordan får jeg mine filer, til at huske hvad orb_count er i 2.swf, selvom min variabel er i 1.fla?
I 1.fla har jeg en knap, der gør, at når jeg klikker på den, stiger orb_count.
Avatar billede andersbro Nybegynder
26. august 2008 - 00:23 #1
Skriv i 1.fla

knap.onRelease = update;

function update() {
orb_count++;
[navn på movieclip, du loader 2.swf ind i].point.text = orb_count;
}
Avatar billede cimmic Nybegynder
27. august 2008 - 14:59 #2
Nu har jeg skravet det i 1.fla, men når jeg forsøger på at køre filen kommen den bare frem med at der er en fejl. Den skriver:

**Error** Scene=Scene 1, layer=actions, frame=11:Line 13: Unexpected '.' encountered
    ["game over.swf"].point.text = orb_count;

**Error** Scene=Scene 1, layer=actions, frame=11:Line 14: Unexpected '}' encountered
    }

Total ActionScript Errors: 2     Reported Errors: 2
Avatar billede andersbro Nybegynder
27. august 2008 - 21:51 #3
Nej, du skal skrive navnet på det MOVIECLIP, du loader swf'en ind i, ikke navnet på swf'en.

loadMovie(mc, "gameover.swf").

knap.onRelease = update;

function update() {
orb_count++;
mc.point.text = orb_count;
}
Avatar billede cimmic Nybegynder
04. september 2008 - 16:28 #4
Der sker ikke rigtigt noget når jeg skriver dine AS ind i min fil.
Kan du ikke prøve at skrive det helt som det skal skrives?
Den fil jeg skal loade ind hedder "game over.swf" og det movieclip det skal loades ind i hedder "load_go"
Bare skriv hvis der er flere oplysninger du skal have.
Avatar billede andersbro Nybegynder
05. september 2008 - 09:22 #5
Hvad hedder din knap? Og ligger alle alle movieclips på stage?
Avatar billede cimmic Nybegynder
05. september 2008 - 14:04 #6
Det er ikke nogen knap den skal loade filen ind når den når til en bestemt frame.
Ikke alle mine movieclips er på scenen.
Avatar billede andersbro Nybegynder
05. september 2008 - 18:18 #7
Ikke nogen knap?
"I 1.fla har jeg en knap, der gør, at når jeg klikker på den, stiger orb_count."
Avatar billede cimmic Nybegynder
05. september 2008 - 19:52 #8
Ja okay, det er ikke en knap, men det er når den passerer en frame, som er inde i et movieclip stiger den, men det er de samme AS man bruger til at gøre det med en knap.
Avatar billede andersbro Nybegynder
05. september 2008 - 22:41 #9
Så må det være noget i den her stil:

I et framescript:

loadmovie(load_go, "game_over.swf")
function update() {
trace("update");
orb_count++;
load_go.point.text = orb_count;
}

Og så kalder du funktionen:
update();

Hvis funktionen kaldes inde fra et movieclip, skal det så hedde:
_parent.update();
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2008 - 01:21 #10
Og husk din fil "ikke" kan hedde "game over.swf" ikke godt med mellemrum til sådannet ting, når det skal lægges på nettet, eller bruges af andre filer eller lign.
Avatar billede cimmic Nybegynder
08. september 2008 - 14:56 #11
Nu sker der noget meget mystisk, den køre bare fillen forfra(Den loader intet)
Avatar billede Slettet bruger
08. september 2008 - 15:01 #12
Okay meget, meget mystisk.
Kan du evt. smide den online, så vi kan se den?
Avatar billede cimmic Nybegynder
08. september 2008 - 17:59 #13
Desvære det er jeg ikke så glad for. Kunne i evt. fortælle hvor i har lært det? Så jeg måske selv undersøge det.
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2008 - 04:13 #14
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2008 - 04:14 #15
myData = new LoadVars();
myData.onLoad = function() {
myText_txt.html=true;
myText_txt.htmlText = this.VariableName;
};
myData.load(”myText.txt”);
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2008 - 13:56 #16
Kan du bruge det til noget?
Avatar billede cimmic Nybegynder
12. september 2008 - 09:33 #17
Ikke helt.
Jeg syndes ikke rigtigt at jeg kommer frem med noget.
Avatar billede andersbro Nybegynder
12. september 2008 - 10:21 #18
Det er svært at løse problemet uden at kunne se din kode.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2008 - 17:18 #19
Jeps, men har du læst de 2 links jeg har sendt dig, og hvad del har du prøvet siden du ikke kommer frem til noget?
Hvad er problemet, virker koden ikke eller..?
Avatar billede cimmic Nybegynder
12. september 2008 - 18:14 #20
Der er ikke noget kode der virker.
Jeg fatter ikke hvorfor.
Avatar billede Slettet bruger
13. september 2008 - 13:13 #21
Hvilken kode har du prøvet og hvad siger den af problemer osv. osv.??
Avatar billede cimmic Nybegynder
13. september 2008 - 17:07 #22
Okay jeg blive snart ret trat af det her, så jeg afviser bare det hele.
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2008 - 22:20 #23
Hvad er det du bliver træt af?
Du har ikke kigget på tingene eller hvad??
Vi prøver ligesom at hjælpe dig med dit problem.
Avatar billede cimmic Nybegynder
16. september 2008 - 14:26 #24
Jeg syndes ikke rigtigt at der er nogen ting der virker.