Avatar billede karisma28 Nybegynder
27. august 2008 - 20:00 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Muligt at se danske tv kanaler i udland?

Ved ikke om det er det rigtige sted at spørge om dette, men jeg skal flytte til UK snart, og jeg høre, om der er nogen der ved, om det er muligt for mig at se dansk tv derfra? Hvad jeg helst ville var, at kunne modtage nogle af de kanaler Canal digital udbyder herhjemme. Mon det er muligt, hvis f.eks. mine forældre har abonnement herhjemme, og jeg så tager kort og boks med og for sat parobol op osv.? Eller har I nogle andre ideer?
Avatar billede krohn Praktikant
27. august 2008 - 20:35 #1
Du kan saktens se sat tv i andre lande, gør som du siger, vi gør det på min arbejdsplads det er på en platform i norge, du skal så "bare" stille ind på den danske sat..
Avatar billede kelderkold Nybegynder
27. august 2008 - 21:22 #2
sagtens og sagtens er så meget sagt, en sattelit sender i et begrænset område, den sigter alså efter et nærmere bestemt sted på jorden, lidt ligesom en forlygte på bilen, der hvor der sigtes imod er signalet stærkt og derfor kan man her se perfekt på en lille parabol skærm, jo længere væk fra punktet man flytter sig jo svagere er signalet, man kan så bruge en større skål til at opfange signalet med og dermed opnå samme resultat, men kun til en hvis afstand fra sigte punktet, England bør være muligt ligesom man helt ned til gran canaria kan se de samme satelitter som i DK dog på kæmpe skåle på 180 cm eller mere.

da satelitterne hænger over ækvator er signalet aflangt og strækker sig over flere km nord-syd end øst-vest.
satelittens position er også afgørende men den kan du jo finde, de danske sender fra 1° vest og 5° øst, de gamle fortrinsvis tyske kanaler fra 19° øst (Astra) kan være svære at fange i england
Avatar billede kelderkold Nybegynder
27. august 2008 - 21:26 #3
Nåe ja du skal huske at jo længere nord på du rykker jo længere ned skal du sigte med skålen, og omvendt sydpå, ligesom du ikke skal sigte 5 min over 12 syd hvis du er i england, men mere direkte stik syd.
Avatar billede kelderkold Nybegynder
27. august 2008 - 21:28 #4
btw så kan man hos tv2 og dr få en udenlansk pakke, kender ikke prisen men du behøver ikke have dansk adresse for at få et kort, hvis du altså ikke vil have viasat eller canal digital med for at se dr og tv2
Avatar billede krohn Praktikant
27. august 2008 - 21:32 #5
Vil mene sagtens, godt kan bruges her, men ja jorden er rund:) Da han jo ikke spøger til dem der er Astra, men de danske, husker ikke lige hvad den hedder, mener der er Tor eller noget sådan, vi har fanget den oppe ved Bergen, for længe siden. Der var også vild opstandelse i norge (avis forsider) da´man fandt ud af at de faste instalationer (norske) havde stillet ind på de danske, for at se porno, da dette er censureret i norge..:) fy føj da
Avatar billede inglenook Praktikant
27. august 2008 - 22:36 #6
Med alle de kanaler du kan se i UK tror jeg ikke der gaar laenge foer du har glemt der er noget der hedder dansk tv. Flyttede selv herover for 11 aar siden og savnede kun dansk tv 2-3 mdr. Ser det aldrig nu, men skimmer dog overskrifterne paa de fleste danske aviser over nettet hver morgen i stedet.
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2008 - 23:01 #7
i kan se dansk tv her >
http://www.aelling-online-tv.dk
Avatar billede gurly Praktikant
28. august 2008 - 17:02 #8
PS
og hvis det skal foregå via satelit, så kan man se DR med et "DR sydeuropa abbonoment"

Der står lidt om det her
http://presse.dr.dk/presse/Article.asp?articleID=12889  ( en ret gammel artikkel )

Der er dog noget der tyder på, at DR har skiftet satelit
og at det nu skulle sendes fra følgende satelit (Thor 5)
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=1658&zoneid=5

så vidt jeg kan finde ud af, så varetages salget vist af et spansk firma ( Radio Solymar )
http://www.drsydeuropa.com/control/index.php
inde på siden klik ude til venstre hvor der står "DR sydeuropa"
så står der vist alt hvad du har brug for at vide om bestilling / opsætning

Spørgsmål og svar
http://www.drsydeuropa.com/control/modules.php?name=DR1DR2idag&file=preguntas

og der skulle være dækning i UK
http://www.drsydeuropa.com/control/modules.php?name=satelite
Avatar billede soldatiirak Nybegynder
01. september 2008 - 13:55 #9
Hej

Vi sidder nede i Bagdad og vi vil meget gerne se dansk tv.

Er der nogen der ved om det er muligt at købe viasat parabol og se det fra Irak?
Vores internet er desværre ikke hurtigt nok til at vi kan se sputnik og andre tv kanaler over comp.

Er der andre altanative vi kan bruge?

På forhånd tak
Avatar billede karisma28 Nybegynder
01. september 2008 - 22:08 #10
Tak for svarene, de hjalp. Ja der er mange kanaler i UK, men nu er det sådan at jeg har fulgt med i serien glamour, selv om det er flovt at indrømme hehe, på kanal 4 (som canal digital udbyder) i vel snart 15 år, så vil gerne blive ved med at se den, hvis jeg kan.
Avatar billede morten-bork Nybegynder
30. juli 2011 - 14:51 #11
www.vpn-byen.dk, de kan hjælpe dig :) hurtig og stabil
Avatar billede arne123 Novice
28. juni 2013 - 22:58 #12
Jeg driver til dagligt en <a href="http://grancanariaguide.dk"> rejse blog</a> , og er derfor tit på farten, er det muligt at få et eller andet mobil modtager til dansk tv :)?