Avatar billede multicoder Nybegynder
01. september 2008 - 14:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Default domain i Citrix web login

Hej

Jeg har lige installeret en Citrix Access Essentials 2.0

Når brugerne logger på via browseren skal der indtastes brugernavn, password og domæne.

Jeg vil gerne undgå at brugerne skal indtaste domæne. Er det muligt?

Mvh
Mads
Avatar billede perspektiva Nybegynder
01. september 2008 - 14:31 #1
Jeg mener kun det er første gang en bruger skal gøre det.
Avatar billede multicoder Nybegynder
01. september 2008 - 14:57 #2
Det er det desværre ikke, har lige prøvet det.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. september 2008 - 12:11 #3
Hvis på din Web interface server åbner "Access Management Console" og går ind på dit Site, så kan du klikke på "Configure Authentication Methods", her er der hak i "explicit" så vælger du "Properties" og går ind i General > Domain Restriction, og klikker Add, skriver alle de domæne navne i nu engang har..
(HUSK!!! det skal være Netbios Navnet, ikke FQDN... dvs. hedder jeres domæne foobar.local og jeres netbios navn er foobar, så er det det der skal stå, og ikke foobar.local... grunden til dette er, den vælger det bare på listen over jeres domæner i logon boksen og hvis den ikke kan finde den så vælger den den som er blevet logget på lokal på serveren sidst, og hvis det er lokal administrator står der i logon boksen "servernavn (this computer)" og brugeren skal så alligevel indtaste oplysningerne...)

Når dette er gjort går du ind på emnet "Authentication Type" og vælger Settings, og her har du mulighed for at vælge en pre-populatet, og add de domæner i har (denne liste bliver lavet udfra hvad der står i domain restriction...) hvis i har flere domænere skal i nok have en display på boksen, hvis i kun har et domæne er det ligegyldigt og du kan så bare vælge hide, og add det domæne i har...

Håber du finder ud af det... :D

/Leth
Avatar billede multicoder Nybegynder
23. september 2008 - 12:46 #4
Super, det virker... Mange tak, smider du lige et svar.
Avatar billede morten_leth Nybegynder
23. september 2008 - 12:56 #5
Hermed svar...