Avatar billede papadakis Nybegynder
04. september 2008 - 00:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Harddisk til MacBook

Hej, jeg har en efterhånden lidt over 2 år gammel MacBook og er ved at bliver træt af mangel på plads, da den kun besidder 60gb harddisk. Så overvejer at købe en ny og sætte i.

Fandt en men er ikke sikker på at jeg kan bruge denne ?

http://www.happii.dk/product.aspx?prodid=145054

MacBooken bruger en 2,5" SATA harddisk, men tør alligevel ikke købe den uden at være sikker :)

Nogle der kan be- eller afkræfte det ?
Avatar billede egonspock Seniormester
04. september 2008 - 00:56 #1
Umiddelbart bør der ikke være nogen problemer, men det er altid godt at checke denne side for om der er noget, man bør bemærke og huske på.
http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso
Selve udskiftningen er relativ let at håndtere.
Avatar billede papadakis Nybegynder
04. september 2008 - 18:11 #2
Prøvede dit link kunne ikke finde nogle matches. Ja, har skiftet rammene og så at harddsiken også var rte lige til at tage ud, men altså hvor sikker på er du at den vil du ?
Avatar billede egonspock Seniormester
04. september 2008 - 18:52 #3
Jeg har skiftet et par harddiske på MacBook'er og dem har der aldrig været problemer med, slet ikke seagates, men jeg har ikke lige prøvet den specifikke model. Jeg vil nok gætte på at der er 95% chance for at det bare virker, men det er jo ingen garanti. Det kan været at det er en fordel, hvis du installerer/kører Mac OS X 10.5, men jeg ved ikke om det reelt set gør en forskel.
Avatar billede papadakis Nybegynder
04. september 2008 - 19:07 #4
Jeg kører i OSX 10.4 ? Men ok, så prøver jeg at købe den :)
Avatar billede papadakis Nybegynder
16. september 2008 - 19:48 #5
Jeg har fået sat den i. Men under innstallation af Mac OS X kan den ikke finde nogle modtagerdisk at installere på, selvom at hvis jeg går ind under systemprofil i installations vinduet kan jeg se at maskinen har detektet harddisken og kan aflæse dens data.

Jeg forstår så bare ikke hvorfor jeg ikke kan bruge den ? og om der er noget jeg kan gøre ved det for at få det til at du ?
Avatar billede egonspock Seniormester
16. september 2008 - 19:59 #6
Har du husket at formatere den først - og det kan godt være lidt tricky, for det kan været at du er nødt til at lave en hel partition i diskværktøj og under indstillinger/avanceret vælge GUID (mener jeg det er) for at du kan bruge den som startdisk. Har den forkert start-dims, kan du ikke installere noget på den. (der er forskel på om det er til PowerPC eller Intel og det sker givetvis ikke automatisk med en 10.4-installations-DVD)
Avatar billede papadakis Nybegynder
16. september 2008 - 20:06 #7
Jeg har ikke formateret den nej, kender du en guide til hvordan jeg gør dette ? Kan nenlig sagtens åbne den i diskværktøj.

Jeg har også anskaffet mig Mac OS X Leopard nu, så alt me det burde også være udelukket nu.. :)
Avatar billede papadakis Nybegynder
16. september 2008 - 20:10 #8
Nå, det var rimeligt nemt, nu fungerer det, hold klft du er en guttermand.. tak igen :)
Avatar billede egonspock Seniormester
17. september 2008 - 02:36 #9
hej, bare fordi man har fået point behøver man da ikke stikke af ;-) Glad for at høre at det virker!