Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
04. september 2008 - 11:12 Der er 1 kommentar

Indholdet af iTunes-biblioteket overført til ID3-tags

Undskyld, den lange titel... Her kommer et langt spørgsmål! :)

Jeg har et rimeligt omfattende iTunes-bibliotek med alle de vigtige informationer indtastet - årstal, album, kunstner, genre og så videre.

Problemet er at selvom informationerne bliver vist i iTunes, så forefindes de ikke allesammen i ID3'tags'ene. Dette betyder at hvis musikfilerne afspilles i andre programmer end iTunes (Winamp, Windows Media Player, diverse hardware-afspillere osv), vil informationerne ikke blive vist.

Dette skyldes at iTunes henter sine informationerne i sin egen biblioteksfil - vidst nok en XML-fil. Hvis man ændrer informationerne i en musikfil via iTunes, bliver de også nogle gange gemt i ID3-tag'et, men det er ikke rigtigt konsekvent.

Jeg søger derfor et program/script/whatever der kan gå ind i iTunes' biblioteksfil, hente informationerne ud og derefter putte dem ind i de tilsvarende MP3-filers ID3-tags.

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Jon
Avatar billede jonlanghoff Nybegynder
08. september 2008 - 09:57 #1
Slet ingen??