Avatar billede jpvj Nybegynder
05. september 2008 - 11:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP SP3 / Intel 2915ABG problemer med WiFi tilslutning.

Hej allesammen,

Det er efterhånden nogle år siden jeg var her som aktiv deltager, men nu har jeg brug for hjælp selv :-)

Problembeskrivelse:
Bærbar med Intel 2915ABG WiFi netkort kan ikke associere til nogle trådløse adgangspunkter.
Adgangspunkterne kan findes med korrekt angivelse af sikkerhed (ingen, WEP eller WPA).
Når man forsøger at forbinde, afbrydes efter kort tid (1-4 sekunder). Intel softwaren skriver blot "Der kan ikke tilsluttes til [SSID]". Hvis jeg overlader det til Windows at forbinde ses et vindue med teksten "Forbinder til netværk" i 1-4 sekunder hvorefter det lukker og XP er fortsat ikke forbundet.

Problemet er altså tilsyneladende det samme hvadenten jeg forsøger gennem Intel Proset software eller Windows Zero Configuration.

Driverne er opdateret til nyeste version (9.0.4.36).
Jeg har installere drivere alene og med Inte Proset.
Der er testet mod 2 forskellige accesspoints, hvor alle andre bærbare forbinder fint.
Der er ikke antivirus eller firewall på den bærbare.
XP er blevet repareret (repair install) og efterfølgende opdateret med SP3. Jeg kan ikke sige om problemet er opstået før eller i forbindelse med dette.
Kritiske opdateringer efter SP3 er installeret.

Jeg har kørt følgende kommandoer:
netsh int ip reset resetlog.txt
netsh winsock reset catalog

Ethernet netkortet fungerer fint op mod en DHCP server og maskinen opfører sig ellers normalt mht. netadgang.

Eventlogs viser ingen fejl.

Da jeg er blevet en doven hund, giver jeg 200 points, hvis nogen kan få "repareret" Windows/WiFi så den kan koble op via WiFi.

Kampen er startet :-)

/JP
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. september 2008 - 11:04 #1
Glemte lige:

Har også startet i fejlsikret tilstand med netværk med samme problemer.
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. september 2008 - 11:22 #2
Rettelse:

Forkerte tekst:
Hvis jeg overlader det til Windows at forbinde ses et vindue med teksten "Forbinder til netværk" i 1-4 sekunder hvorefter det lukker og XP er fortsat ikke forbundet.

Korrekt tekst:
Hvis jeg overlader det til Windows at forbinde ses et vindue med teksten "Venter på netværket..." i ca. 20-30 sekunder hvorefter det lukker og XP er fortsat ikke forbundet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. september 2008 - 20:35 #3
Min viden om fejlsøgning lige netop på trådløst net er ikke ret stor, men prøv at slette DNS cachen med ipconfig /flushdns i kommandoprompt.
Avatar billede jpvj Nybegynder
06. september 2008 - 12:47 #4
Hej John,

Tak for input - det hjælper desværre ikke.

Jeg tror jeg lukker spm., da jeg nok må konstatere at Windows XP er for ødelagt. Har lige konstateret at søgning i tekstfiler heller ikke fungerer (og det kan nok også rettes), og så vil jeg hellere have en "ren" maskine.

Ha' det godt allesammen!