Avatar billede virtualdurran Nybegynder
08. september 2008 - 10:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Background-image size

Jeg er ved at lave mig en lille hjemmeside og vil gerne have et baggrundsbillede på min table, som fylder det hele, uanset bredde og højde på min table. Dette er den kode jeg foreløbigt er kommet frem til, men det virker ikkke, hvad er problemet?

<style type="text/css">
table {
    background-image: url(images/Billede035.jpg);
    background-size: 100%;
    background-origin: table;
}
</style>

</head>
<body bgcolor="black">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">

Sig til hvis i skal bruge mere af koden.
På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:18 #1
der er mig bekendt ikke noget der hedder background-size så ikke underligt at det ikke virker - i det hele taget er det ikke en let problemstilling du er oppe imod for som standard findes der slet ingenting til dit problem.

For en løsning kan du dog tage et kig her; http://www.eksperten.dk/spm/843971
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
08. september 2008 - 10:31 #2
Det der egentlig er hele problemet i det, er at jeg gerne vil have at baggrundsbilledet skifter størrelse, hvis brugeren kører med en højere/lavere skærmopløsning, således at billedet til enhver tid vil passe på sidens bredde og at længden følger billedets oprindelige aspekt. Kan man evt lave en løsning med java?
Avatar billede virtualdurran Nybegynder
08. september 2008 - 10:32 #3
Avatar billede keysersoze Guru
08. september 2008 - 10:56 #4
for lige at udspecificere - background-size findes, men den er ikke understøttet særlig godt og derfor ubrugelig.

java vil næppe kunne gøre noget - men måske tænker du på javascript. en mulighed ville være at inkludere en css-fil afhængig af skærmstørrelsen - se fx http://activedeveloper.dk/articles/261/ - men skærmstørrelsen afgør jo ikke browservinduets størrelse så du skal nok nærmere bruge browserens størrelse - men selv dette er jo ikke problemfrit for det vil give næsten uendelig mange tabelstørrelser. Bedste løsning vil være en fast størrelse uanset skærmopløsning/browserstørrelse - alternativt som på det først angivne link.
Avatar billede roenving Novice
09. september 2008 - 15:28 #5
-- og en ganske simpel løsning er, at lave sit design i en bestemt størrelse, og så f.eks. centrere dette med et omklamrende element, der har en fast størrelse og margin:0 auto; som style-property !-)
Avatar billede roenving Novice
09. september 2008 - 15:29 #6
... fast bredde ...