Avatar billede scholesy Nybegynder
08. september 2008 - 10:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Øge skarphed i dårligt logo

Hej
Jeg har et meget dårligt logo (pixeleret), som jeg gerne vil gøre skarpere.

Jeg har photoshop 6 + illustrator 9 til rådighed til formålet.

Jeg forstiller mig at der må være en funktion hvor jeg kan markere f.eks. en cirkel og så få pixeleringen "udjævnet".

Er det noget der kan lade sig gøre?
Avatar billede Himbear Nybegynder
08. september 2008 - 10:48 #1
Det lyder som om at det skal tegnes op igen, er det kompliceret? Det er bedst at gøre det i Illustrator.
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2008 - 10:53 #2
Der findes i photoshop nogle funktioner der gør billeder skarpere, men til et logo vil de oftest virke dårligt, fordi et logo for det meste har ret definerede overgange i modsætning til et foto.

Som tino er inde på skal det retegnes hvis resultatet skal blive ordentligt og hvis logoet ellers egner sig til det, vl jeg råde dig til at få det lavet vektorbaseret idet det så kan scalleres uden problemer og uden at midste skarphed.

Hvis du ligger logoet op et eller andet sted hvor vi kan nå det, så er jeg sikker på at en eller anden har evnerne til at kigge på det og lave det for dig. Jeg er selv rimelig på photoshop, men du bør få det lavet i illustrator
Avatar billede scholesy Nybegynder
08. september 2008 - 11:16 #3
Lyder som en illustrator opgave

Det er jo en lidt ældre version jeg har, men kan en af jer lave en lille quick guide om hvordan man gør, eller er det den hårde vej og tegne det i fri hånd igen?

Jeg forstiller mig at der må være en funktion hvor jeg kan markere f.eks. en cirkel og så få pixeleringen fjernet ved at programet regner cirklen ud på baggrund af de punkter man sætter på den.
Avatar billede computerlab Nybegynder
29. september 2008 - 15:50 #4
Du skal være velkommen at sende logoet til mig, så skal jeg rentegne det for dig.

Mvh

Brian Jørgensen

ComputerLab
Data & Design

www.ComputerLab.dk