Avatar billede the-eagle Nybegynder
09. september 2008 - 14:54 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Flytte mapper eller programmer

Kan man flytte mapper eller programmer over på D drevet fra C drevet. Såsom midlertidige filer og mappen programmer? Kan man så slette dem på C drevet bagefter?
De fylder for meget på C drevet..
Styresystem er XP
Avatar billede peet-49 Novice
09. september 2008 - 14:58 #1
Du kan ikke flytte mappen programmer, de vil ikke virke bagefter. Du kan flytte dokumenter/billeder olign.
Avatar billede reinelt Nybegynder
09. september 2008 - 15:05 #2
har du mulighed for at udvide c drevet det ville være lettere. gå i computeradministration og vælg diskhåndtering  ellers må du komme tilbage. men du kan også flytte en del programmer til et andet drev, men nogen programmer er født med c-drevet.
09. september 2008 - 15:17 #3
Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Register]...)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller nej til den.

Lad programmet foreta' en oprydning. Det burde give lidt luft på C: ...
Avatar billede the-eagle Nybegynder
09. september 2008 - 15:27 #4
Jeg har prøvet at se på Diskhåndtering... Hvordan kan jeg så udvide?
Avatar billede the-eagle Nybegynder
09. september 2008 - 15:40 #5
Jeg har lige prøvet CCleaner... mange problemer... men gav ikke mere plads.
Kan man slette programmer i programmer?.. De ligger jo alligevel på D drevet.
09. september 2008 - 18:57 #6
Mht fjerne/afinstall af programmer så bør (=skal) gennemføres den 'rigtige' procedure via [Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer] ...
09. september 2008 - 19:01 #7
Har du alverdens 'skrammel' i form af dokumenter, musik, film, foto, billeder, ... ved standard placeringen på C:\Documents and Settings\XXX\Dokumenter ??? Så fylder det jo også/især!!!

Så flyt det til D:
Guide her ->
http://support.microsoft.com/?id=310147
Avatar billede reinelt Nybegynder
09. september 2008 - 19:54 #8
http://www.pcworld.dk/art/10024?page=1 kan du gemme tingene på nettet.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2008 - 22:26 #9
Du kan eventuelt prøve at lave en junction.
Den virker på den måde (meget forsimplet) at computeren lader som om et sted er et andet.
Programmet "Junction" kan dowloades her: http://download.sysinternals.com/Files/Junction.zip

Vejledning:
1. Download og unzip programmet, for eksempel på skrivebordet.
2. Lav en genvej til det.
3. Under egenskaber for programmet sætter du "D:\Programmer C:\Programmer" efter destinationen, uden "". For mit vedkommende fra "C:\Users\Administrator\Desktop\junction.exe" til "C:\Users\Administrator\Desktop\junction.exe D:\Programmer C:\Programmer"
4. Dobbelklik på ikonet.
5. Flyt hele mappen (C:\Programmer) over til D drevet.
6. Tilykke!
Avatar billede reinelt Nybegynder
11. september 2008 - 09:27 #10
hjælpefunktion i xp udvide c-drevet.
  Du skal have en administratorkonto for at kunne udføre visse opgaver.

Diskhåndtering er et systemværktøj til at håndtere harddiske og de partitioner eller diskenheder, de indeholder. Med Diskhåndtering kan du initialisere nye diske, oprette diskenheder og formatere diskenheder med FAT-, FAT32- eller NTFS-filsystemerne. Med Diskhåndtering kan du udføre de fleste diskrelaterede opgaver uden at lukke computeren. De fleste konfigurationsændringer træder i kraft med det samme.

Sådan åbnes Diskhåndtering

  1. Åbn Computeradministration (lokal).
  2. Klik på Diskhåndtering i konsoltræet.

Bemærk!

    * Hvis du vil åbne Computeradministration, skal du klikke på Start og derefter klikke på Kontrolpanel. Dobbeltklik på Administration, og dobbeltklik derefter på Computeradministration.
    * Klik på menuen Handling i Computeradministration, og klik derefter på Hjælp, hvis du vil have oplysninger om, hvordan du bruger Diskhåndtering.
    * Klik på Relaterede emner, hvis du vil have yderligere oplysninger.
Avatar billede Slettet bruger
12. september 2008 - 12:33 #11
Har mit svar hjulpet dig?
(Unskyld, jeg ved godt jeg er dårlig til at lave guides.)
Avatar billede the-eagle Nybegynder
15. september 2008 - 16:35 #12
.. Kimsey0 Det har jeg nu prøvet, men den siger at destinationen er ugyldig...
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2008 - 00:41 #13
Hvis du giver mig det præcise sted den skal laves fra og til så laver jeg en ny til dig som virker.
Avatar billede the-eagle Nybegynder
14. december 2008 - 19:59 #14
Kom med et svar kimsey0,reinelt og Karise Larry
14. december 2008 - 20:27 #15
(Hvad virkede så ?)
14. december 2008 - 20:27 #16
Ping...
[Det var et [svar]..)
14. december 2008 - 20:29 #17
Hvis andre skulle komme på dene tråd ->

Mht til af få plads på C:\ ->

Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat

--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Programmer][Tilbehør][Systemværktøjer][Diskoprydning] C:
Makér alle elementer UNDTAGEN 'komprimer gamle filer'
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Strømstyring] - Fanen [Dvale]
[  ] Deaktiver Dvale
OK
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[  ] Deaktivér Systemgendannelse
Normal Genstart
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][System] - Fanen [Systemgendannelse]
[ x ] Aktivér Systemgendannelse.
--------------------------------------------------------------------------------
[Start][Indstillinger][Kontrolpanel][Mappe indstillinger] - Fanen [Vis]
[  ] Skjul beskyttede operativsystemfiler
[ x ] Vis skjulte filer og mapper

Stifinder/Denne Computer
Navigér til
C:\WINDOWS
Find mapper med navnet
$Nt*
typisk med BLÅ farve.
Slet disse mapper med indhold.
(Jeg har ~1.5Gb der lige til at slette...)
--------------------------------------------------------------------------------
Ta' en oprydning med CCleaner som du sansynligvis allerede har. Også/især punktet [Register/Problemer]
Avatar billede reinelt Nybegynder
15. december 2008 - 09:59 #18
$NtuninstallKB med forskellige numre bagefter men uden stjerne. er det o.k. at slette dem?
15. december 2008 - 20:50 #19
(Nemlig!)
15. december 2008 - 20:51 #20
Og derefter CCleaner Register oprydning så der ikke 'pejes' på disse slettede mapper...
Avatar billede reinelt Nybegynder
17. december 2008 - 12:00 #21
3,6 gb fjernet og 1,0 gb i ccleaner lidt ekstra point sendes til dig.