Avatar billede aagaard93 Novice
09. september 2008 - 21:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

beregner fejl float

Jeg er ved at lave et program som kan regne nogle ting ud, når jeg skriver noget i en edit. det virker også fint, men når jeg sletter det tal jeg har skrevet i edit1, kommer den med en fejl:
'' is not a valid floating point value

jeg kan godt få det til at virke hvis jeg bruger Int men det er heltalssystem, så det kan jeg ikke bruge... der skal man bare skrive "StrToIntDef" i stedet for "StrToInt"

Min kode ser sådan ud:
_______________
label130.caption := floattostrf(strtofloat(edit1.text) * (2000),ffnumber,10,0);
_______________

er der nogle der kan hjælpe mig med denne fejl?
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. september 2008 - 21:35 #1
det er en mulighed med strtofloatdef();

du kan også skrive :
if edit1.text <> '' then
label130.caption := floattostrf(strtofloat(edit1.text) * (2000),ffnumber,10,0)
else label130.caption := '';
Avatar billede aagaard93 Novice
09. september 2008 - 22:35 #2
sæt lige den som et svar :P
det løste problemet.

tusind tak for hjælpen
Avatar billede hrc Mester
09. september 2008 - 23:22 #3
cidoz: Kan se du er ny på eksperten. Det er nu du skal bede martin smide et svar så han kan få sine points - og nej, jeg er ikke moderator; kan bare ikke lade være.
Avatar billede aagaard93 Novice
10. september 2008 - 07:55 #4
jeg havde da også sagt sæt lige den som et svar :P, i min tidl. besked :P

sååå sæt den lige som et svar :D
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. september 2008 - 09:01 #5
Jeps :-)