Avatar billede b_ Nybegynder
17. september 2008 - 12:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Bg billed 100% i height?

Hej alle eksperter,

håber I kan hjælpe. Har et baggrundsbillede som skal gentage sig selv horisontalt og føler skærmen størrelse vertikal.

Horisontalt kan jeg løse ved at sætte background-repeat, men hvordan får jeg billedets højde til at være lige så højt som skærmens (height: 100%)?
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2008 - 13:14 #1
<ole>

Så må du lave det i den rigtige størrelse. Baggrundsbilleder kan ikke ændres i størrelse med CSS

/mvh
</bole>
Avatar billede b_ Nybegynder
17. september 2008 - 13:29 #2
Frygtede at en ville skrive det :( Har nemlig også ledt alt igennem der kunne være brugbart uden resultat.

Nu er problemet bare at vi ikke alle sammen har samme opløsning, så svært at lave den i den "rigtige" størrelse.

Er der ikke noget man kan gøre så et bgbillede skalere med når man resize sit vindue?
Avatar billede olebole Juniormester
17. september 2008 - 13:30 #3
Nej, det lyder som en designfejl  =)
Avatar billede b_ Nybegynder
17. september 2008 - 13:32 #4
:) haha, ja det kan du have ret i, men smid et svar så du kan få pointene
Avatar billede roenving Novice
17. september 2008 - 15:48 #5
-- hvis den slags skal fungere kan man eksempelvis oprette billedet i en fast størrelse, og så tilføje en overgang for neden, så du kan sætte en fast baggrundsfarve til at fortsætte den nedefter, hvis opløsningen er højere end billedet !-)
Avatar billede w13 Novice
17. september 2008 - 16:11 #6
Ellers må man vel ty til at lægge det ind som et img-tag, der ligger bag alle elementer og har width og height på 100%.
Avatar billede b_ Nybegynder
18. september 2008 - 09:28 #7
@roenvig: Ja har jeg også selv tænkt med det dur desværre ikke. Ser ikke godt ud. Men overvejer at lave bg billedets højde meget høj, men så bliver det bare tungere at indlæse :(

@w13: Pointen er netop at width ikke skal være 100% så det dur hellere ikke.
Avatar billede b_ Nybegynder
27. september 2008 - 11:21 #8
olebole vil du ikke have point?
Avatar billede w13 Novice
27. september 2008 - 13:22 #9
b__ så måtte du jo bare lade være med at lave width 100% ;)
Avatar billede b_ Nybegynder
28. september 2008 - 18:54 #10
Olebole: smid et svar!

w13: bgbilledet skal gentage sig selv i width. Så kan ikke bare lade være med at sætte width til 100% ;)
Avatar billede w13 Novice
28. september 2008 - 19:08 #11
Jamen du har lige skrevet, at width ikke skal være 100% :P

Altså width bliver jo nødt til at være et eller andet. Enten 100% eller noget andet.