Avatar billede larsjrg Nybegynder
22. september 2008 - 08:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows Reparation Beder om adgangskode

Da min pc har besluttet sig for at gaa i blaa skaerm under startop, vil jeg gerne reparere installationen, men naar jeg saa har valgt den windows sti jeg gerne ville logge paa beder den om et adgangskode som jeg bestemt ikke har... 1234 virker ikke, og der er normalt ikke nogen adgangskode paa min konti... pcen starter fint med mandrake linus test som jeg har liggende, saa det er windows den er gal med og ikke hardwaren. Password ideer... eller saa vidt jeg husker saa bliver man ogsaa spurgt om man vil reparere under en normal geninstallation, men jeg er lidt usikker.
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2008 - 09:02 #1
http://magicaljellybean.com/keyfinder/ Med denne kan du se din kode i windows, så du kan skrive den ned.
Avatar billede larsjrg Nybegynder
22. september 2008 - 10:07 #2
Det program snakker kun om produktnøglen, ikke just lige det som jeg skal have fingerne i, desuden hvordan skal jeg overhovedet køre det program uden at starte op i et windows system?
Avatar billede larsjrg Nybegynder
22. september 2008 - 10:14 #3
Avatar billede larsjrg Nybegynder
22. september 2008 - 10:20 #4
Jeg er lige blevet klogere selv... åbenbart er det standard pjat og kun en genvej til at du kan benytte dig af commandoer i DOS til reparation af windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. september 2008 - 10:26 #5
Hvis du ikke selv har lavet et admimnistrator password, skal du vel bare trykke
på enter.
Avatar billede larsjrg Nybegynder
22. september 2008 - 10:52 #6
men det hjalp mig bare ikke hehe, så stod der jo bare C:/windows/ og ingen reparation af windows blev startet automatisk, det skal du åbenbart gøre manuelt... :)

http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm

den side gjorde mig klogere.
Avatar billede peet-49 Novice
22. september 2008 - 11:57 #7
Det er da kun i konsollen, du skal logge på som administrator for rep.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. september 2008 - 12:28 #8
Jo men det billede der linkes til er da netop konsollen.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. september 2008 - 12:31 #9
larsjrg - Du er da nød til at skrive i konsollen, hvad du vil have gjort. F.eks skriv:
CHKDSK /r /p enter. Læg mærke til mellemrummet ved /
Avatar billede larsjrg Nybegynder
22. september 2008 - 14:52 #10
Jeg er bekendt med MS-DOS kommandoer, bare lang tid siden jeg har brugt dem, men tak alligevel. Det er flere år siden jeg sidst havde en blå skærm... oprydningsværktøjet (indbygget windows software) jeg brugte igår har lavet ged i noget tror jeg, frigivelse af 36 GB var måske ikke det mest optimale...
Avatar billede larsjrg Nybegynder
22. september 2008 - 18:38 #11
Oprettelse fra sidst kendte genoprettelsespunkt virkede for mig, CHKDSK gav ikke noget brugbart.

Men jeg fandt ud af hvor mine forsvundne 25 gb var henne, de var ikke tilegnet et drev...