Avatar billede wupta Nybegynder
22. september 2008 - 19:31 Der er 6 kommentarer

total system ned brud? Hjælp

Her min lille opgave som jeg håber i kan hjælpe mig med.

Har købt:
http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI=546214606 <---

Brugt godt nok, men fra hvad det virkede til en meget pålidelig køber. afhentede selv.

problemet er som følger:
Jeg har alt sluttet korrekt til.
Men intet sker, der er lys på bundkortet. Men ingen lyd, ingen ting der starter op.

Har forsøgt med to forskellige kabineter og to forskellige strømforsyninger. samme problem.

hvad kan der være sket?

på forhånd tak
MVH Torben
Avatar billede off-line Nybegynder
22. september 2008 - 20:29 #1
Har du husket at sætte begge strømstik til, og er du sikker på, at du bruger de
rigtige ram?
Avatar billede off-line Nybegynder
22. september 2008 - 20:31 #2
Ps. der hvor du sætter de så stik fra kabinettet til, kan du prøve at køre med
f.eks en skruetrækker, for at kortslutte og opstarte.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
23. september 2008 - 00:50 #3
som en fortsættelse af jasvegs kommentar - hvis du kigger på qxl billedet, er der en lille hvid firkant øverst til højre i billedet - det er her du skal sætte strømstik i.

Hvis ikke den vil starte op - har du da prøvet at fjerne ram, grafikkort, etc. for at se om det kan være andre ting?

Ellers må du jo fortælle ham du har købt det af at kortet er DOA (Dead On Arrival)
Avatar billede wupta Nybegynder
23. september 2008 - 09:10 #4
Alle stik er sat til.

Har fået den til at starte op, alle blæsere kører og processeren kører
Avatar billede off-line Nybegynder
23. september 2008 - 10:22 #5
"Men intet sker, der er lys på bundkortet. Men ingen lyd, ingen ting der starter op."
Så er det svært at se hvad spørgsmålet går på.
Avatar billede wupta Nybegynder
28. september 2008 - 17:58 #6
har fået det hele til at virke.. næsten da ..

for den starter op og kommer kun til ASUSTEk model nummer osv skærm billede, der hvor du kan trykke delete og komme ind i bios.

Længere kommer den ikke og man kan ikke komme ind i bios..

hvad kan der være galt?