Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
26. september 2008 - 13:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bøvl med Windows Vista

Jeg har installeret et program der hedder "Kørekort til vogntog".
Jeg får en fejlmelding, der lyder:

RunDLL
Fejl i mciqtz32.dll
Mangler:MCIEntry32

Jeg har søgt på nettet og fundet frem til følgende måske kunne være en løsning:
Der er et problem med visning af video når programmet afvikles på en maskine med Windows Vista. Problemet skyldes at Microsoft har fjernet en funktion i en af videoafspilningsfilerne i Windows Vista. Problemet kan løses ved at erstatte denne fil med en ældre udgave (fra Windows XP) af denne fil. I Windows Vista er det dog ikke muligt blot at udskifte filen, fordi systemet beskytter sig selv mod udskiftning af systemfiler. Man er nødt til først at ændre rettighederne for filen, inden den kan udskiftes. For at udskifte filen skal man gøre følgende:

1. Download filen micrepl.bat
2. Download filen mciqtz32.dll til samme mappe, hvor filen mcirepl.bat ligger.
3. Kør mcirepl.bat.

For at dette fungerer skal to betingelser være opfyldt:

1. Man skal være logget på som administrator.
2. Det skal være en dansk udgave af Windows Vista man foretager udskiftningen på.

Jeg har forsøgt denne løsning, men jeg kan stadig ikke bruge programmet.

Én, der sidder med løsningen på problemet?
På forhånd tak for hjælpen :D
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 13:51 #1
Prøv at højreklikke på ikonet for programmet -> Kør som administrator

Jeg ved ikke om det vil hjælpe......
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
26. september 2008 - 13:53 #2
vejmand: Har jeg prøvet - og det virker stadig ikke...
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 14:17 #3
Du kan evt. prøve med at aktivere Super Administrator kontoen, og så gennemføre den løsning du selv kom frem til fra den konto.
Men jeg må indrømme, jeg har ingen anelse om det vil funke.  :-)

http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
26. september 2008 - 15:51 #4
Nope, det virker heller ikke... Hmmmmm... HJÆLP :D
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 17:01 #5
Jeg har ikke selv Vista, men er det ikke mulig at køre programmer i kompabilitetstilstand for XP?

Sikkert noget lign. dette:
Højreklik på genvejen til programmet -> Egenskaber -> kompabilitetstilstand -> Vælg XP
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
26. september 2008 - 18:03 #6
Virker desværre heller ikke :(
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 18:30 #7
Så har jeg desværre ikke lige flere bud, håber der kommer én forbi med løsningen.  :-)
Avatar billede rigtigebuko Nybegynder
23. december 2008 - 21:12 #8
Må hellere lukke...
Løsning: Vi installerede programmet på den gamle computer med Windows XP :)