Avatar billede srn1 Nybegynder
27. september 2008 - 16:20 Der er 8 kommentarer

For mange processer og programmer

Hej, jeg sidder mned en computer der starter 78 processer op når den starter. Computeren er håbløst langsom, og kan næsten ikke bruges mere.

Spørgsmålet er om det skyldes alle processerne, eller om der er andet der kan være skyld i at computeren er så langsom. Det er en halvt år gammel com.

Hvad kan jeg gøre ved det? Den kører Vista.

Søren
Avatar billede ejldk Nybegynder
27. september 2008 - 17:04 #1
formater den til xp!
Avatar billede srn1 Nybegynder
27. september 2008 - 17:15 #2
hvordan og hvad skulle det hjælpe?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
27. september 2008 - 17:28 #3
Glem ejldk's kommentar, det er bare endnu et af de tilfælde med folk der har fået et principielt had til vista.

Du kan prøve at gå i
start > kør
skriv msconfig
tryk enter

Under fanen start kan du se de programmer der starter ved startup.
Dem du VED ikke er vigtige, og dem du ikke behøver ved startup, kan du så deaktivere.
27. september 2008 - 20:31 #4
For at checke for 'snavs' eller lign. ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Mht.: Vista - HøjreMusseTast på *.EXE filen - Kør som Administrator...

Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2008 - 22:21 #5
Nu er 78 processer ikke i sig selv et problem.

Men er der nogen af de processer som bruger meget CPU, meget memory eller laver meget IO ?

Hvis ja - hvilke ?
Avatar billede srn1 Nybegynder
29. september 2008 - 19:48 #6
nej ikke rigtig. Det er max en-to procent cpu de bruger, og det er kun en 3-4 stk.
hvad kan det skyldes at den er så langsom? Jeg har netop fundet ud af at harddisken er delt. 65 gbyte på hver, og den ene er der brugt 40 gb, og den anden er tom. Kan det være en del af problemet?

Det skal lige siges at det ikke er min com, så jeg har lidt svært ved at lokalisere problemet.
29. september 2008 - 21:14 #7
For en go' ordens skyld -> [27/09-2008 20:31:54] !!!
Avatar billede srn1 Nybegynder
29. september 2008 - 22:01 #8
Ja det var et super fedt svar, undskyld jeg ikke har kommenteret det dude! Mange tak for hjælpen! Computeren kørte noget hurtigere, men længe ikke nok.