Avatar billede foralias Praktikant
30. september 2008 - 20:56 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Promovere en exchange 2003 server til DC

Hejsa experter :-)
Jeg har overtaget et projekt efter en anden gut.

Scenariet er nu den at der er en 2000 server som kører AD og fungerer som DC.
Ved siden af kører så en exchange 2003 server (og lad være med at spørg hvorfor den ikke er DC, jeg aner det ikke).
Mit spørgsmål går nu på om man overhovedet kan promovere exchange serveren til DC og køre AD på den, da man ønsker at pille 2000 serveren ned.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
06. oktober 2008 - 13:25 #1
Jeg kan godt svare dig på hvorfor det er lavet sådan. Det er fordi det er anbefalet fra Microsofts side at man gør sådan :)

Men ellers burde det ikke volde nogen problemer at promovere serveren som doamain controller.
Avatar billede zilent Nybegynder
18. oktober 2008 - 00:38 #2
Ja, hold skidt for sig og snot for sig - AD på DC'ere og Exchange på memberservere!

Jakob H. Heidelberg
MVP:Enterprise Security

http://www.it-experts.dk
Dit personlige netværk til viden om IT
Avatar billede foralias Praktikant
18. november 2008 - 11:07 #3
Jamen man bliver da også klogere og klogere. Havde bare den opfattelse at exchange var så godt sovset ind i AC at det så skulle køre på den måde :-)
Men sup3rior smid lige et svar, for du har jo i realiteten svaret på mit spm.

For god ordens skyld vil jeg lige vide om det ikke bare er samme fremgangsmåde som ved enhver anden memberserver som skal være DC.
Avatar billede sup3rior Nybegynder
18. november 2008 - 13:35 #4
Det er samme fremgangsmåde, men jeg vil anbefale dig at lade Exchange ligge på en ikke domain controller.
Render man ind i nogle problemer er det så uendeligt mange gange lettere når man ved at det ikke er 2 ting som er røget i flæsket på hinanden :)
Avatar billede foralias Praktikant
19. november 2008 - 09:33 #5
Det har jeg så fundet ud af, men kunden har desværre ikke andre muligheder :-(