Avatar billede modulizer Nybegynder
03. oktober 2008 - 12:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fobindelse til remote desktop

Min PC på arbejdet kan ikke remotes til stor frustration. Vi sider to personer jeg kan forbinde til hans maskine men han kan ikke forbinde til min.

Jeg har aktiveret Remote Desktop:
- højre klik "My Computer".
- klik "Prooerties".
- klik "Remote".
og der er hak i "Allow users to connect remotely to this computer".

Jeg har stoppet Windows Firewall:
- klik "Start".
- klik "Control Panel".
- klik "Windows Firewall".
og der er valgt "Off (not recommended)".

Nogle ideer?

Maskinen er installeret med XP Professional SP3 og der er ingen firewall installeret. Når jeg i en kommandprompt skriver "netstat -a" kan jeg se følgende:

TCP    minPC:3389    minPC.mitDomæne:0  LISTENING

Så den skulle være åben... men når man prøver at forbinde står den bare og hænger et stykke tid hvor efter forbind dialogen vises igen.
Avatar billede diyar Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:30 #1
Det lyder som en blockering af din arbejds internetudbyder firewall.
Avatar billede modulizer Nybegynder
03. oktober 2008 - 14:49 #2
Desværre ikke... jeg kan nå min kollega's maskine hjemmefra og på arbejdet... men han kan hverken nå min hjemmefra eller på arbejdet hvor vi begge sidder bag firewall'en.
Avatar billede paythepri$e Nybegynder
04. oktober 2008 - 12:45 #3
Og det er ikke fordi din kollega tager al forwarding på port 3389 ? har du prøvet en anden port?
Avatar billede modulizer Nybegynder
06. oktober 2008 - 08:16 #4
Nej heller ikke, vi er cirka 10 personer i min afdeling og vi kan alle remote hjemmefra (på nær mig)... Jeg er ret sikker på det er en software ting der skaber problemerne og ikke en netværksting.

Jeg har været på før med en anden maskine men fik nu her for en uge siden, som jeg selv har installeret XP pro med SP3 på.

Jeg har prøvet at afinstallere antivirus programmet for at se om det løste problemet men nej. Her er min software portefølje:

- Adobe Photoshop CS3
- Axosoft OnTime 2008
- CCleaner
- FlashFXP
- iTunes
- .NET framework 1.1 + 2.0 + 3.5
- Office Ultimate 2007
- SQL Server 2005
- Visual studio 2008
Avatar billede modulizer Nybegynder
07. oktober 2008 - 09:29 #5
Jeg prøvede at slette en Bluetooth driver... det syntes at løse problemet... men tak for hjælpen... i kan dele de 200 hvis i vil smide nogle svar.
Avatar billede diyar Nybegynder
07. oktober 2008 - 09:41 #6
Tak.
Avatar billede modulizer Nybegynder
14. oktober 2008 - 07:51 #7
Hmmm Paythepri$e får lige måneden ud til at reagere, ellers går puljen til Diyar