Avatar billede excelent Ekspert
03. oktober 2008 - 20:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kast anker

Syntaksen for anker og link er vel noget i den stil.
<a href="#sidetop">Til toppen</a>
<a name=sidetop"></a>

Men kan ikke få det til at funke,- så gætter på det er placering i koden den er gal med
Er der en der har et bud på hvor i koden de skal være?

<HTML>
<HEAD><TITLE>pmexcelent.dk</TITLE>
<STYLE>
body, td, p {font-size: 12pt; font-family: times new roman, times, serif}
h1 {font-weight: normal; font-size: 26pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif}
h2 {font-weight: normal; font-size: 18pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif}
h3 {font-weight: normal; font-size: 16pt}
h4 {font-weight: normal; font-size: 14pt}
a {text-decoration: none}
a:hover {text-decoration: underline}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY style="BACKGROUND: #ffffff; MARGIN: 15px 10px" text=#000000>
<DIV id=maindiv1 align=center><DIV id=maindiv2 style="WIDTH: 740px; POSITION: relative">
<TABLE id=maintable style="POSITION: relative" cellSpacing=0 cellPadding=0 align=center border=0>
<TBODY>
<TR>
<TD>
<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse" borderColor=#000000 height=740 cellSpacing=0 width=740 align=left border=1>
<TBODY>
<TR>
<TD vAlign=top align=left>
<P>Hvordan laver man et anker her</P>
<P>&nbsp;</P>
<P>og her et link som hoper til toppen af siden</P></TD></TR></TBODY></TABLE></TD></TR></TBODY></TABLE>
</DIV></DIV>
</BODY>
Avatar billede zips Juniormester
03. oktober 2008 - 21:04 #1
Det virker fint, men der er lige en fejl, der mangler " før sidetop, jeg bruger dog id og ikke name.

<a href="#sidetop">Til toppen</a>
<a name="sidetop"></a>
Avatar billede excelent Ekspert
03. oktober 2008 - 21:10 #2
ok, men hvor i koden skal de indsættes ?
Avatar billede zips Juniormester
03. oktober 2008 - 21:18 #3
Her har jeg sat det ind

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
  "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<HTML>
<HEAD><TITLE>pmexcelent.dk</TITLE>
<STYLE type="text/css">
body, td, p {font-size: 12pt; font-family: times new roman, times, serif}
h1 {font-weight: normal; font-size: 26pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif}
h2 {font-weight: normal; font-size: 18pt; font-family: arial, helvetica, sans-serif}
h3 {font-weight: normal; font-size: 16pt}
h4 {font-weight: normal; font-size: 14pt}
a {text-decoration: none}
a:hover {text-decoration: underline}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY style="BACKGROUND: #ffffff; MARGIN: 15px 10px" text="#000000"><a id="top"></a>
<DIV id=maindiv1 align=center><DIV id=maindiv2 style="WIDTH: 740px; POSITION: relative">
<TABLE id=maintable style="POSITION: relative" cellSpacing=0 cellPadding=0 align=center border=0>
<TBODY>
<TR>
<TD>
<TABLE style="BORDER-COLLAPSE: collapse; height:740px;border:1px;" border="#000000"  cellSpacing=0 width=740 align=left >
<TBODY>
<TR>
<TD vAlign=top align=left>
<P>Hvordan laver man et anker her</P>
<P>&nbsp;</P>
<P><a href="#top">og her et link som hoper til toppen af siden</a></P></TD></TR></TBODY></TABLE></TD></TR></TBODY></TABLE>
</DIV></DIV>
</BODY>
Avatar billede excelent Ekspert
03. oktober 2008 - 21:24 #4
Det virker fint, tak for hjælpen :-)
læg et svar
Avatar billede zips Juniormester
03. oktober 2008 - 21:29 #5
Her er et svar :)
Avatar billede excelent Ekspert
03. oktober 2008 - 21:33 #6
Er det forøvrigt HTML min WebCreator fra One.Com laver ?
Avatar billede zips Juniormester
03. oktober 2008 - 21:45 #7
Det du har vist er html, meeen ikke noget jeg ville skrive, man skriver alt med småbokstaver og lukker alle værdier med ""

Du kan prøve at køre din side igennem her http://validator.w3.org/ og se :)

Så vil mene det er gamle kode stil den skriver

Tak for point :)