Avatar billede excelent Ekspert
04. oktober 2008 - 17:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forslag til HTML editor

http://www.eksperten.dk/spm/532188

hej xperter:
På ovenstående link er nogle forslag, men er der sket noget siden ?

evt. også forslag til editorer til små penge

evt. også forslag til bøger om HTML programmering
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 18:41 #1
hvad præcist er det du søger? et værktøj til at lave hjemmesider i eller kode/script hvormed du kan give muligheden for at redigere online?
Avatar billede excelent Ekspert
04. oktober 2008 - 18:50 #2
Ja et wisiwyg værktøj/editor til at lave hjemmesider med (til en novise)
men gerne med indbygget HTML-editor, så man hurtig kan skifte over til programmering efterhånden som man lærer dette

Jeg anvender One.Com's editor, men der er end ikke en mulighed for at indsætte et anker - da skal man ud i HTML-programmering

og forslag til litteratur om emnet
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 18:59 #3
De ting du henviser til er ikke beregnet til at lave en hjemmeside i - de er beregnet til et CMS-system eller lignende, hvori brugere kan få adgang til at redigere tekst og indhold på en lidt mere avanceret måde end et normalt formfelt som her på siden.

Skal du have et egentlig udviklingsværktøj så vil fx HomeSite og Visual Studio Express være gode muligheder.

Bøger kender jeg ikke så meget til igen - men IDG laver nogle acceptable hæfter og så laver både WROX og Microsoft nogle gode bøger.
Avatar billede excelent Ekspert
04. oktober 2008 - 19:03 #4
ok, de 2 værktøjer du foreslår, er det købeprogrammer ?
eller kan de findes på nettet som freeware
Avatar billede jensgram Nybegynder
04. oktober 2008 - 19:06 #5
http://www.fckeditor.net/ er et godt bud, hvis det er den slags du er ude efter - det kan jeg dog ikke lige blive klog på :)
Avatar billede excelent Ekspert
04. oktober 2008 - 19:12 #6
lol nej det gør jeg dårlig nok selv :-)
Men har lavet følgende side med det program jeg har,
men der er jo ikke den mest spændende side der er set på www
så hvis en editor kunne hjælpe med at lave nogle smarte effekter og lignende så kunne det bestemt bruges
http://pmexcelent.dk/pm.html
Avatar billede keysersoze Guru
04. oktober 2008 - 19:23 #7
homesite koster - vs express er gratis. Men et godt program gør næppe underværker, heller ikke nødvendigvis at kende til de forskellige elementer i html, det kræver meget hårdt arbejde alligevel :)
Avatar billede excelent Ekspert
04. oktober 2008 - 19:38 #8
Nej det er ikke ofte man finder en let genvej til målet
Tak for hjælpen
Tak til jensgram også - havde dog checket fck'en