Avatar billede tribalroots Nybegynder
06. oktober 2008 - 19:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Argh, hvad skal tilsluttes?

Så har jeg endelig fået grej hjem og nu skal det samles, men jeg er ski lidt lost på et par af mine powersupplies ting. Mine brugsforvirringer hjælper mig ikke rigtigt med flg:

1. På bundkortet skal jeg selvfølgelig tilslutte et 12V kabel, men der er plads til et extra 12V. Skal dette tilsluttes?

2. På mit GFX kan jeg tilslutte både et 6 pins stik, et 8 pins stik, eller begge på en gang, hvad er løsningen her?

==============Lidt system Info================
Bundkort: MSI P45 Platinum

CPU: Processor - 1 x Intel Core 2 Quad Q9550 / 2.83 GHz ( 1333 MHz ) - LGA775 Socket - L2 12 MB ( 2 x 6MB (6MB per core par) )

GFX: MSI N9800GX2-M2D1G 1024MB DDR3 SLI (Jeg kører kun med 1 kort)
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 21:23 #1
Tja øhh!... Du ved vel hvilken strømforsyning den kræver, ellers er det jo ligmeget
Avatar billede tribalroots Nybegynder
06. oktober 2008 - 21:31 #2
Ok, har selv fået luret GFX problemet. Det viser sig at den bruger begge.

jeg er derfor nede på kun at være i tvivl om hvorvidt jeg skal bruge 4pins 12V eller 8 pins 12V til bundkortet.
Avatar billede matcho Nybegynder
06. oktober 2008 - 21:35 #3
Den sokkel ved cpu der er nok en sort dæksel du kan tage af på de fire.
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2008 - 21:51 #4
Du bruger de 8 pins 12V hvis det passer. Hvis stikkende passer sætter du dem bare i, det er ligesom derfor at stik er forskellige, så man ikke kan gøre noget galt
Avatar billede tribalroots Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:18 #5
Det gale her er at jeg faktisk KAN gøre noget galt. Ser du, PSU'en har 2x 4pins 12V. Bundkortet er indrettet så det kan tage både 1 eller begge stik. Så skal jeg blot have det ene i, eller skal begge på?
Avatar billede matcho Nybegynder
06. oktober 2008 - 23:37 #6
Brug begge så er du sikker på cpu for det strøm den skal bruge.
Avatar billede tribalroots Nybegynder
10. oktober 2008 - 14:59 #7
Matcho, du havde ret, smid et svar! =)
Avatar billede matcho Nybegynder
10. oktober 2008 - 16:45 #8
Ok.