Avatar billede maledictine Nybegynder
07. oktober 2008 - 13:10 Der er 8 kommentarer

PHP galleri, hvor billeder bliver gemt i mysql

Hej, jeg behøver et script med en form for administration bag, hvor man kan lave albums, uploade billeder / sortere / redigere, og tilføje beskrivelser af photos.. MEN, alle billeder SKAL gemmes i databasen.
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
07. oktober 2008 - 13:18 #1
med på en lytter
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. oktober 2008 - 14:20 #2
Avatar billede olebole Juniormester
07. oktober 2008 - 14:35 #3
<ole>

Hvorfor gemme billederne i databasen?

/mvh
</bole>
Avatar billede maledictine Nybegynder
07. oktober 2008 - 14:41 #4
fordi hosten køre windows server, og derfor kan jeg ikke chmod et dir, plus databasen er hostet et andet sted..

Jeg kan få hosten til at CHMOD et dir, men jeg skal vente på mail svar hver gang, og det tager tid.
Avatar billede maledictine Nybegynder
07. oktober 2008 - 14:48 #5
sv: jakobdo...
Nej det kan desværre ikke bruges, da den ikke gemmer billederne i databasen..
Avatar billede j4k0b Nybegynder
08. oktober 2008 - 10:14 #6
Jeg ville nok sende dem en mail og vente den éne gang på svar :P Hvis databasen er hostet et andet sted skal du jo vente på svar fra den hver gang et billede skal overføres... først fra database til webserver, og så fra webserver til klient

det lyder ikke som en smart ide
Avatar billede j4k0b Nybegynder
08. oktober 2008 - 10:18 #7
Hvis du alligevel vil lære om at lægge billeder, eller andet binært data ind i databasen, kan du læse om det her:

http://www.devarticles.com/c/a/MySQL/Blobbing-Data-With-PHP-and-MySQL/
http://www.phpbuddy.com/article.php?id=6
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. oktober 2008 - 11:21 #8
Burde du ikke bygge det på følgende måde:
en stor mappe, hvor billeder gemmes i og så lave virtuelle mapper via mysql.