Avatar billede crazyden Nybegynder
07. oktober 2008 - 17:09 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til internettet.

hej:)
jeg har lige formateret en computer og nu vil jeg have noget internet, hvordan får jeg det? det er trådløs nætværks kort i, men det gider den ikke aktivere. og har også prøvet med et stik, men det virker heller ikke?
håber ikan hjælpe:D
Avatar billede reinelt Nybegynder
07. oktober 2008 - 17:38 #1
taler vi om xp eller vista? har du prøvet opdatering af drivere evt fra anden maskine.
har også prøvet med et stik, men det virker heller ikke?= hvad mener du? er det kabelstik?
Avatar billede matcho Nybegynder
07. oktober 2008 - 17:59 #2
Har du overhovedet installeret driverne til bundkort og netkort.
Avatar billede crazyden Nybegynder
07. oktober 2008 - 18:09 #3
det er xp pr. ja har prøvet med et kabel stik.
og jeg kan jo ikke hente driver når jeg ikke har net?
Avatar billede crazyden Nybegynder
07. oktober 2008 - 18:35 #4
xp pro.
Avatar billede matcho Nybegynder
07. oktober 2008 - 19:11 #5
Hvis du ikke har cd med driver må du få en til og hente dem til dig og enten brænde dem eller gemme på usb pind.
(kan bare ikke forstå hvis at det trådløse netkort er købt ekstra må der da have været driver med.
Avatar billede crazyden Nybegynder
07. oktober 2008 - 19:23 #6
det er ikke købt ekstra?
og hvor kan jeg finde driver henne`?
Avatar billede reinelt Nybegynder
07. oktober 2008 - 19:29 #7
giv os navnet på det trådløse netkort.
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2008 - 19:42 #8
Hvis det er din HP dc6000 som du har her :
http://www.eksperten.dk/spm/835000

så skal du lige finde det korrekte model nr. på mærkaten, som sidder under bunden på din pc.

Når du har dette nr. så klikker du blot på dette model nr. i nedestående link og derefter klikke på linien:
Software & Driver downloads -
herefter skal du blot vælge dit styresytem.
(PS. chipset skal installeres som det første, derefte grafik osv)
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/prodTopCategory?product=1842152&lc=da&cc=dk&dlc=da
Avatar billede crazyden Nybegynder
07. oktober 2008 - 20:06 #9
det er ikke den:)
det er en anden.
tror den hedder IBM thinkpad type 2723:)
Avatar billede haverslev Novice
07. oktober 2008 - 20:11 #10
He he når OK - det vår jo et forsøg værd :-)

Tror du ikke det en en Thinkpad R40 og model nr. 2723 ?
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-46024.html
Avatar billede reinelt Nybegynder
07. oktober 2008 - 20:12 #11
http://www.cpuid.com/cpuz.php her kan du undesøge hvad computeren indeholder.
via en anden maskine og usbnøgle.
Avatar billede crazyden Nybegynder
07. oktober 2008 - 22:18 #12
ja var det da:)
men jeg har prøvet og hente alle dem der og installer og der sker ikke rigtig noget.
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 08:29 #13
Vi er vel enige om, at du starter med chipsettet og derefter de andre - MEN du skal vælge de rigtige drivere ellers installer/virker de ikke

Hent f. eks everest home, som kan sige dig navnet på de forskellige ting
http://www.filehippo.com/download_everest_home/

Hvis du kører i domæne, så kan du ikke installere gratis udgaven af Everest, så hent SIW istedet for:
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Avatar billede crazyden Nybegynder
08. oktober 2008 - 09:39 #14
hvad sker der hvis man ikke starter med chipsettet?
og tror ikke jeg har startet med dem, så kan jeg godt starte forfra med at installer dem?
Avatar billede crazyden Nybegynder
08. oktober 2008 - 10:40 #15
nu har jeg prøvet at installer chipset først også de andre, og der sker stadig ikke noget, inde i enhedshåndteringen er der også en masse ting hvor der står dirver til denne endhed er ikke installeret. og det er. skærmkort, netværkscontroller, multimedielydkort, etherner-controller, pci-modem, sm-buscontroller, usb-controller.
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 11:30 #16
Prøv lige at installere denne updater i stedet for og lad den fortælle dig, det der skal opdateres osv.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/TVSU-UPDATE.html
Avatar billede crazyden Nybegynder
08. oktober 2008 - 12:41 #17
når jeg prøver og installere det siger den bare at guiden blev afbrudt og jeg skal prøve igen senere.
Avatar billede reinelt Nybegynder
08. oktober 2008 - 13:15 #18
Avatar billede crazyden Nybegynder
08. oktober 2008 - 15:02 #19
det link virker ikke`?
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 15:41 #21
Linket virker ikke direkte, du skal igennem her og tryk på "I agree" - ellers får du ikke muligheden for valt mellem FTP eller HTTP
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/TVSU-UPDATE.html
Avatar billede crazyden Nybegynder
08. oktober 2008 - 15:42 #22
der kommer jeg bare ind på forsiden. jeg har jo fået det downloadet, den kan bare ikke insallere det.
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 15:50 #23
Du installere med ADMIN konto ikke ?

Og du har installeret Microsoft .NET Framework version 2.0 eller senere versioner
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 15:52 #24
Under Windows XP or 2000
1. Click Start, select Find or Search, then click Files and folders.
2. Type systemupdate314-2008-5-15.exe in the search field, then click
  Find Now or Search. This will locate the file you just downloaded.
3. Double-click the executable icon.
4. Follow the onscreen instructions to complete the installation.
Avatar billede crazyden Nybegynder
08. oktober 2008 - 15:54 #25
nej tror ikke jeg har installeret det der microsoft, har bare formateret med en windows xp også ikke mere. og jeg ved jo godt hvor filen ligger.
Avatar billede crazyden Nybegynder
11. oktober 2008 - 12:30 #26
nu har jeg installeret windows service pack 2. hvad er så det du snakker om haverslev?
Avatar billede crazyden Nybegynder
11. oktober 2008 - 15:31 #27
ja, nu har jeg så vået det til at virke, og der var ikke rigtig nogle af jeres ting der hjalp. jeg havde selv fundet de drivers før i havde lagt dem op også har jeg installerte dem også gik jeg i fejlsikker tilstand og prøvede der også virkede det, så det var faktisk ikke nogle af jeres der direkte hjalp mig.

men tusind tak for jeres tid og hjælp.
Avatar billede reinelt Nybegynder
11. oktober 2008 - 15:55 #28
tillykke med resultatet og velbekommen
Avatar billede haverslev Novice
12. oktober 2008 - 00:56 #29
lol, du ved ikke hvad model det er osv, og så skriver du" jeg havde selv fundet de drivers før i havde lagt dem op også har jeg installerte dem "