Avatar billede r-data Novice
08. oktober 2008 - 11:27 Der er 9 kommentarer

Min XP home brugeradgang er reduceret til Gæstekonto

Sikkert pga. en virus er Min XP home brugeradgang blevet reduceret til en "Gæstekonto", så jeg kan ikke umiddelbart installere nye programmer eller oprette en ny administrator bruger. Hvad gør jeg? Findes der en bagindgang?
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 11:48 #1
Start maskinen i fejlsikret tilstand (tryk på F8 under opstart)
Der vil optræde forskellige kontoer, f.eks ens egen, gæste konto osv.
Men der vil også være en der bare hedder Administrator og den klikker man på.

klik på start, klik på kør og skriv:
control userpasswords2 – klik på Enter / OK

Nu kommer der en ny boks op med div. brugerkonti og der kan du evt tjekke om din konto optræder der.

Hvis ikke så skal du i kontrolpanel, brugerkonti og oprette en ny konto.
Så kan du evt. kopiere din gamle konto over.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bda%3B811151
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 11:52 #2
Muligvis kan du bruge en systemgendannelse:
Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden, og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede r-data Novice
08. oktober 2008 - 13:12 #3
Ja, det er rigtigt. I fejlsikret tilstand dukkede Administrator op - uden password og jeg kunne ændre min bruger fra at være gæstekonto til at være Administrator.
Avatar billede r-data Novice
08. oktober 2008 - 13:12 #4
Accepteret svar
Avatar billede r-data Novice
08. oktober 2008 - 13:14 #5
x
Avatar billede r-data Novice
08. oktober 2008 - 13:14 #6
øh, hvordan gi'r man point?
Avatar billede haverslev Novice
08. oktober 2008 - 13:55 #7
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2008 - 14:29 #8
Nu du ved hvordan man giver point, så husk at give dem her også :)
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=r-data&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2008 - 14:50 #9
Et gult flag foroven betyder, at du ikke har accepteret svaret. Derfor gælder det om at markere det navnet på den person, du mener har hjulpet dig, og trykke accepter forneden.

Så bliver flaget blåt og står som et accepteret svar og andre kan bruge det til noget, hvis de løber ind ind i de samme problemer