Avatar billede ichr Nybegynder
08. oktober 2008 - 21:25 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner man Norton?

Jeg har en bærbar pc hvor der var Norton på da den blev købt. Jeg vil hellere have et andet antivirusprogram og skal derfor have Norton slettet. Men det har vist sig nærmest umuligt. Jeg kan fjerne nogle af filerne i programmet, men resten nægter den at fjerne. Under "tilføj/fjern programmer" står filerne stadig, dog uden at "de fylder noget". Norton bliver ved at poppe op på skærmen. Jeg har prøvet om jeg kan fjerne den i fejlsikret tilstand, men uden held. Er der en herinde der kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2008 - 21:27 #1
t kan være svært at fjerne Norton her er en vejledning.

Mht fjernelse af Symantec/Norton:

Afinstaller
* Norton ...
via
[Start][Indstilninger][Kontrolpanel][Tilføj/fjern programmer]

Genstart for at fuldføre afinstalationen...

For dig med Vista/XP/2000
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/SYMMSICLEANUP.reg
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/linked_files/tsgen/MSIFIX.bat
(Hent programmet og gem det et sted du kan finde bagefter...)

1) Kør Norton_Removal_Tool.exe
2) SYMMSICLEANUP.reg
3) MSIFIX.bat

Registreringsdatabase ->
http://www.ccleaner.com/ +
http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt
punktet [Register/Problemer]... kør evt. et par gange)
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan (=SKAL) NEJ til den.

Genstart normalt...

Manuelt slet følgende mapper (hvis de stadig er der?)
C:\Programmer\Symantec\
C:\Programmer\Norton AntiVirus\
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\
C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Symantec\
C:\Documents and Settings\[Bruger]\Application Data\Symantec\

Genstart normalt...

... ellers vil 'rester' drille resten af tiden...
Avatar billede ichr Nybegynder
08. oktober 2008 - 21:38 #2
Kan jeg også gøre det nu hvor jeg har installeret et andet antiviusprogram?
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. oktober 2008 - 21:41 #3
Ja, den procedure har ingen effekt på det nye antivirus program.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2008 - 21:44 #4
Det kan jeg ikke se vil give problemer
Hvis det andet virusprogram, mod forventning, ikke skulle køre korrekt bagefter kan du jo altid fjerne og installere det det igen
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 13:31 #5
ingen respons ?
18. oktober 2008 - 13:53 #6
<ichr> har nok også slettet sin E-mail konto *GH* ?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 14:06 #7
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 16:47 #8
Hej. Jo undskyld det tog så lang tid, det er min datters computer og jeg skulle lige have lov at låne den igen :-) Men der bliver nu ingen 2. haleg her, for det virkede perfekt :-)
Så stor tak til samsonjens. Vil du lægge et svar, så du kan få dine fortjenet point :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 17:43 #9
:-)
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 17:54 #10
Nu er jeg lige løbet i et andet lille problem, for jeg er kommet til at fjerne ur og kalender fra skrivebordet. Hvordan får jeg lige det frem igen? :-)
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 18:03 #11
Prøv lige først med en systemgendannelse dog efter du fjernede Norton
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:08 #12
Det kan jeg ikke, for jeg fjernede norton og kørte cccleaner lige efter hinanden i dag. Og pludselig var det bare væk!! Måske jeg bliver nødt til at køre systemgendannelse og starte helt forfra med at fjerne norton?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2008 - 18:18 #13
Dette er jeg ret sikker på kan løses ret let. Men jeg har ikke windows på min computer længere, så jeg syntes lige, du skal oprette et nyt spørgsmål om at dato og kalender er forsvundet fra skrivebord.
Avatar billede ichr Nybegynder
18. oktober 2008 - 18:36 #14
Det vil jeg prøve :-)