Avatar billede hauge1212 Nybegynder
09. oktober 2008 - 10:03 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

class eller id på form tag?

Jeg vil gerne have stylet en dropdown boks, og derfor have en class eller id på de forskellige options. I almindelig html, er det bare at sætte dette på, men hvordan gøres dette i en jsp tag fil?

Jeg har pastet koden for min tag fil ind her:

<%@ taglib prefix="form" uri="http://www.springframework.org/tags/form" %>
<%@ taglib prefix="spring" uri="http://www.springframework.org/tags" %>
<%@ taglib prefix="c" uri="http://java.sun.com/jsp/jstl/core" %>

<c:forEach items="${models}" var="x">
<c:choose>
  <c:when test="${x.disabled}">
  <form:option value="${x.id}" disabled="true">
    <spring:message code="${x.id}" text="${x.name}" />
  </form:option>
  </c:when>
  <c:otherwise>
  <form:option value="${x.id}">
    <spring:message code="${x.id}" text="${x.name}" />              </form:option>
  </c:otherwise>
</c:choose>
</c:forEach>

Sætter jeg en class eller id på et af option elementerne, så kommer denne fejl:
Attribute class invalid for tag option according to TLD

Er der en måde man kan komme rundt om dette på? Da jeg er rimelig ny indenfor jsp, forsøgte jeg at skrive en almindelig select (dropdown boks) i ren html ind i koden, men så lader det til at den ikke kommer med når jeg submitter formen...
Avatar billede skovenborg Nybegynder
13. oktober 2008 - 23:55 #1
Uden at vide alt for meget om Spring kan du prøve med attributen cssClass="klassenavn". Ifølge tld'en er det måden at sætte en css-klasse på et form-element på. Om det virker på andre elementer ved jeg ikke.
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
14. oktober 2008 - 00:06 #2
Gør det desværre ikke, men tak for hjælpen.
Avatar billede hauge1212 Nybegynder
24. juni 2009 - 13:15 #3
hep