Avatar billede flemming39 Nybegynder
10. oktober 2008 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved form_load

Jeg får messageboks:
Enter parameter value
Formularer!Kontaktpersoner!KontaktpersonId

I denne kode (det kan jeg se i debug mode)
Private Sub Form_Load()
    DoCmd.GoToRecord , , acLast
End Sub

I produktion får jeg ikke denne fejl men efter at have installeret programmet på min nye bærbare får jeg pluselig msgbox'en op?

Er der en der kan hjælpe?

mvh
Flemming
Avatar billede fdata Forsker
10. oktober 2008 - 16:42 #1
Der må jo være noget kode eller en reference, der ligger udenfor den egentlige VBA kode i formen. Et par ideer:

Har du søgt hele modulet igennem efter "Formularer!Kontaktpersoner!KontaktpersonId"?
(Selv om fejlen ser ud til at opstå i Form_Load kan den principielt godt ligge i OnCurrent, da du jo hopper direkte til sidste post)

Har du tjekket, om du skulle have et felt, der f.eks. indeholder en DLookUp på Formularer!Kontaktpersoner!KontaktpersonId?
Avatar billede flemming39 Nybegynder
12. oktober 2008 - 14:34 #2
Det er underligt men kan ikke finde teksten "Formularer!Kontaktpersoner!KontaktpersonId" et eneste sted i koden for hele projektet. Til gengæld kan jeg finde Forms!kontaktpersoner!KontaktpersonId rigtig mange steder. Så er der noget sprogforstyrrelse jeg skal have styr på? ..men hvordan?

mvh Flemming
Avatar billede fdata Forsker
12. oktober 2008 - 18:37 #3
Kort og godt: Forms! og Formularer! er præcis det samme i en dansk Access.
Microsoft sejler lidt rundt i betegnelserne. Det giver programmeringen en smule ekstra krydderi ;o)
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2008 - 00:11 #4
Din postkilde til formularen er nok en forespørgsel, som har et kriterie, der søger efter dette kontaktpersonid. Hvis der ikke er en formular åben, som hedder kontaktpersoner med et felt, der hedder kontaktpersonid, så vil den spørge efter denne parameter!~)
Avatar billede flemming39 Nybegynder
13. oktober 2008 - 07:39 #5
Tak for hjælpen til Jer begge to.

Jeg har en underformular med en forespørgsel som rowsource. Jeg rettede i kriterierne sådan at Formularer!Kontaktpersoner!Kombinationsboks314 blev til Forms!Kontaktpersoner!Kombinationsboks314 så virkede det igen..

mvh Flemming
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2008 - 20:31 #6
..skulle fdata, så ikke have de 30p!~)