Avatar billede Wildcard Nybegynder
10. oktober 2008 - 22:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Login fejler

Hey.

Jeg står og har nogle problemer med mit login script.
Når jeg vil prøve at logge ind med følgende bruger og kode "admin" - "test1", sker der ingenting.
Men lige så snart jeg sletter admin og test1, så der intet står der. logger den fint ind uden videre.
Jeg mistænker lidt at det er "global_variables" der forsager problemerne.
Hvis dette er tilfældet, er det muligt at gå udenom?

Jeg har også prøvet med følgende variable:
if ($_GET['username']=="admin" && $_GET['password']=="test1" )
Men det giver det samme resultat. At jeg ikke kan logge ind. Medmindre jeg sletter "admin" og "test1"

<?
    require_once("application_top.php");

if ($username=="admin" && $password=="test1") {
    $_SESSION["admin"]=1;
    getContent(2);
    echo '<hr>';
//Removed, Ikke relevant.
    }
elseif ($_SESSION["admin"]==1) {
    getContent(2);
    echo '<hr>';
//Removed, ikke relevant.
    }

else { $editFormAction = $HTTP_SERVER_VARS['PHP_SELF'];
    echo '<form method="post" name="form1" action="'. $editFormAction .'" enctype="multipart/form-data"><table>
    <tr><td valign="top">Username: </td><td valign="top"><input type="text" name="username"></td></tr>
    <tr><td valign="top">Password: </td><td valign="top"><input type="password" name="password"></td></tr>
    <tr><td colspan=2><input type="submit" value="Log In"></td></tr>
    </table></form>';
}
?>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2008 - 22:28 #1
Prøv med $_POST['username'] ... osv...
Avatar billede coderdk Praktikant
10. oktober 2008 - 22:52 #2
og $_SERVER i stedet for $HTTP_SERVER_VARS

i øvrigt heller ingen grund til enctype="multipart/form-data" når du ikke uploader et filer ;P

men eriks er nok det der gør udslaget ;)
Avatar billede Wildcard Nybegynder
11. oktober 2008 - 09:36 #3
Det gjore tricket.

Tak for svarene. CoderDK, jeg er nød til at have enc på af andre årsager.

Men tak for svarene.
Avatar billede Wildcard Nybegynder
11. oktober 2008 - 09:38 #4
Erik, kan jeg få dig til at lave et "svar" så jeg kan give point?
Avatar billede dkfire Nybegynder
11. oktober 2008 - 11:01 #5
Af hvilke årsager er du nød til at have enctype på, når du i den simple form ikke upload billeder eller andre former for filer ??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
11. oktober 2008 - 11:23 #6
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
11. oktober 2008 - 12:46 #7
ok :) bare nap pointene selv
Avatar billede Wildcard Nybegynder
11. oktober 2008 - 13:48 #8
ok :)