Avatar billede fastwrite Nybegynder
12. oktober 2008 - 23:44 Der er 4 kommentarer

Indsætte HTML kode i et SQL field

Hej gutter.

Jeg har en hjemmeside, der styres af en MYSQL database. Den kører fint nok.

Problemet er, at jeg har et text field, som jeg kan rette i, men hvis jeg indsætter almindelige html koder som <h2> <b> <br /> etc, viser den bare teksten som "<h2> <b> <br /> etc" og ikke med en større skrifttype, fed skrift, og et break.

Hvad skal jeg skrive for at få lov til at indsætte html koder i mit SQL field?
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. oktober 2008 - 19:10 #1
Sikker på det ikke er dit system som laver < om til html kode, og det derved ikke er tilladt at skrive html koder ??
Nu fortæller du intet om hvilket system du bruger eller viser noget kode til hvordan du ligger data i mysql og hvordan du henter data fra mysql, så det er lidt svært at gætte.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
28. oktober 2008 - 15:27 #2
hej dkfire. Det er et system en webmand har lavet for os. Han bruger MySQL til at håndtere databasen, men ved ikke om han har gjort noget der gør at den ikke tillader html koder. Findes der en nogenlunde standard PHP der deaktiverer brugen af html i et php tekstfelt?

Vores webman er nemlig ikke til at få fat i.. tror han er gået konkurs..
Avatar billede showsource Seniormester
28. oktober 2008 - 19:52 #3
Når koden vises, bliver der brugt htmlentities() eller htmlspecialchars() i output fra DB.
Eller det er gjort INDEN en INSERT i DB.

Så tjek filen som gemmer, og tjek filen som viser output.
( Og skulle ikke undre mig om det er filen som gemmer der laver "griseriet" )
Avatar billede fastwrite Nybegynder
02. januar 2009 - 02:30 #4
hej showsource - tak for dit input.. jeg vil prøve at tjekke igennem.