Avatar billede w-w Nybegynder
15. oktober 2008 - 19:40 Der er 6 kommentarer

Efter standby kan andre enheder ikke ses på netværket

Har Vista Business på klient på lille privat netværk med faste IP adresser hvor der også er en NAS enhed med fast IP. Alle enheder på netværket kan normalt ses fra Vista klienten, men når jeg sætter Vista klienten på standby og er væk i ca. ½ dag kan jeg ikke se de andre enheder på netværket igen ved start. Specielt er jeg interesseret i at NAS enheden dukker op. Jeg kan genstarte klienten og da vil enhederne som regel dukke op igen. Der er ingen problemer med at gå på Internettet fra Vista klienten. Men netværks enhederne er væk - som om Vista klienten smidder netværksforbindelserne.

Er der nogen som kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 07:36 #1
Ved ikke om det kan bruges, men kig her. http://support.microsoft.com/gp/pc_ie_intro
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 08:13 #2
er det trådløst netværk??
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2008 - 08:21 #3
Avatar billede w-w Nybegynder
16. oktober 2008 - 08:56 #4
rod-62: tak for link. Jeg mener ikke at problemet vedrører Internet Explorer. Der er fin internet adgang fra Vista klienten. Problemet er at jeg ikke kan se de øvrige netværks enheder.

treatmenice: Det er et kablet netværk. Jeg vil prøve at se på dine links i aften - vender tilbage. Specielt afsnittet om portene i linket fra vistaguide virker interessant.
Avatar billede w-w Nybegynder
25. oktober 2008 - 10:16 #5
Mener nu at have identificeret årsagen, nemlig at jeg anvender Panda Antivirus & Firewall 2008. Da jeg ændrede til Windows egen firewall løste problemet sig. Der må med andre ord være en binding mellem Panda og Vista som ikke sameksisterer korrekt på dette punkt. Jeg erindrer ikke at jeg havde det samme problem med samme Panda version og Windows XP.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2008 - 11:07 #6
så var det måske på tide at skifte til det gratis avast.

du kan prøve det i 60 dage så skal du aktivere det - nøglen kommer via email i løbet af minutter og kopieres og indsættes i program. nøglen gælder i 1 år og skal så fornyes hvorfor ved jeg ikke.

http://www.avast.com/eng/download-avast-home.html

registrering er her

http://www.avast.com/eng/home-registration.php