Avatar billede kirus Praktikant
17. oktober 2008 - 13:25 Der er 1 kommentar

Windows Deployment Services + RIS +64bit XP

Goddag i eksperter!

Jeg står med et problem som jeg bare ikke kan få løst.

Jeg skal have en Windows Deployment Services (WDS) Server op og køre der understøtter både 32bit og 64bit installationer samt RIS.

Jeg har installeret en Windows 2003 x64 Server og har derfra installeret RIS (jeg skal bruge den funktionalitet alligeved).
Jeg har tilføjet et 32bit XP image og et 64bit image til denne.

Jeg har allerede installeret et 32bit system successfuldt men problemet er at jeg ikke kan få lov at få installere et 64bit windows på en 64bit maskine.

1. Hvordan kan jeg sætte min RIS server op til at kunne håndtere 32 og 64bit installationer?

Jeg vil desuden have en WDS server med mulighed for at håndtere håndtere 32 og 64bit images.

2. Hvordan sætter jeg WDS op til at sende 64bit versioner ud til maskiner som understøtter 64bit?

Jeg ved at jeg skal bruge forskellige versioner af sysprep når jeg skal lave images af 32bit og 64bit installationer, men 64 bit images bliver ikke vist i WDS og jeg kan dermed ikke få dem installeret.

Jeg har fulgt Microsofts Technet instruktioner men det hjalp ikke på 64bit systemerne og var egentlig rettet mod vista brugere.

Hjælp!
Avatar billede zilent Nybegynder
18. oktober 2008 - 00:35 #1
Nu er jeg ikke deployment geek - men vi har nogle stykker på IT-experts.dk - hvis jeg var dig ville jeg prøve der!

Jakob H. Heidelberg
MVP:Enterprise Security

http://www.it-experts.dk
Dit personlige netværk til viden om IT