Avatar billede thesqunk Nybegynder
21. oktober 2008 - 03:21 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

PC sammensætning

Hej Eksperter!

Jeg er ved at gøre klar til køb af ny PC:

Motherboard: ABIT Fatal1ty FP-IN9 SLI (641,-)
http://kortlink.dk/edbpriser/5wb5

CPU: Core 2 Duo E8600 6 MB (Intel Boxed) (1.759,-)
http://kortlink.dk/edbpriser/5wb6

GFX: PNY GeForce 9 9800GT (512 MB) (956,-)
http://kortlink.dk/edbpriser/5wb7

RAM: Kingston HyperX 2 x 2 GB (461,-)
http://kortlink.dk/edbpriser/5wb8

PSU: LC Power Super Silent LC6550 V2.0 (Sort) (287,-)
http://kortlink.dk/edbpriser/5wba

Spørgsmål:
1) Er mit valg af komponenter helt hen i vejret? (Markant bedre forslag?)
2) Vil 550W være tilstrækkeligt?
3) Jeg har en 80GB IDE HDD. Vil en IDE HDD være for sløv til mit system?
4) Hvis jeg en gang i fremtiden vil opgradere med endnu et GFX kort i en SLI forbindelse, vil 550W så være for lidt?

Mvh Nikolaj
Avatar billede Jensen DK Novice
21. oktober 2008 - 09:26 #1
Din PSU. virker for billig så du skal nok ikke regne med alt for god kvalitet, kan være at den ikke holder sine data.
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2008 - 09:27 #2
måske og så skal du lige huske at hvis din pc begyner at "svede" at få det med varme skal der flere blæsere til. du ved ikke hvad fremtiden byder og så er en for lille psu endnu en udgift

har du overvejet vandkøling af cpu- det er ganske billigt i dag

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386777&searchArea=&Soegeord=

m.v.h
Avatar billede thesqunk Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:41 #3
Jeg har valgt min PSU på baggrund af nogle gode anmeldelser. Har før i tiden levet med rigtig billige 300W PSU'er, som fra tid til anden gav op. Det har jeg måske blot accepteret og holder den et års tid til 287,- er det vel i og for sig okay.

Jeg er forholdsvis grøn på området omkring køling - specielt vandkøling. Hvis jeg endelig sørge for afkøling af mit system, ville den billigste løsning så ikke være en ekstra blæser? Eller er det noget jeg har misforstået?
Avatar billede thesqunk Nybegynder
21. oktober 2008 - 14:47 #4
Nu er min CPU en Boxed version, så havde egentlig ikke skænket CPU køling en tanke. Er det en fejl?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2008 - 15:39 #5
jo mere en psu skal arbejde jo mere varme afgiver den det er jo logik og du er den eneste der ved hvad du skal bruge din pc til.

de er jo lette at sætte i og måske kommer der nogle pludselig der kan køre på vand - ingen ved det men måske.

jeg ved at næste gang der kommer bundkort fra asus med USB 3 bliver det med vandkøling. sådan er det bare - nogen vil have moderen og nogle vil have datteren og så er der dem der vil have demme begge to.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
21. oktober 2008 - 16:20 #6
Du taler vise ord! Det må jeg sige.
Du har vist en ting for vandkøling - men jeg tror ikke det bliver i denne omgang. Jeg fandt en billig blæser som skulle være ULTRA SILENT (Det er selvfølgelig begrænset hvor meget man giver for sådan et navn) - men den er billig og kan købes samme sted som resten af delene.

http://kortlink.dk/edbpriser/5wd4

Ydermere - kan du, eller andre, så svare mig på om jeg, grafisk set, kan miste data ved at bruge et DVI til VGA kabel? Min skærm har kun VGA indgang, og GFX'kortet har DVI udgange. Vil det have nogen betydning?
Avatar billede Slettet bruger
21. oktober 2008 - 16:29 #7
nej ikke mig bekendt men lad os høre andre
Avatar billede Jensen DK Novice
22. oktober 2008 - 06:50 #8
Der vil ikke være noget synligt i billedet.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
22. oktober 2008 - 17:21 #9
Fint. Det er hermed noteret.
Tak for hjælpen begge. Har ændret på nogle af mine dele, så spørgsmålet er i og for sig ikke så relevant for mig længere. Måske postede jeg det på et forkert tidspunkt, men lad os håbe det måske kan hjælpe andre.

Smid gerne et svar.
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2008 - 17:34 #10
ok
Avatar billede Jensen DK Novice
23. oktober 2008 - 06:53 #11
ok