Avatar billede kristianvesterskov Nybegynder
25. oktober 2008 - 17:21 Der er 3 kommentarer

Valg af ny router + forstærker

hej eksperter.

Jeg står og skal forstærke mit signal da vi bor på en stor gård. jeg vil simpelhen skiftet selvom router med en kraftigere, plus jeg har hørt man kan få nogle forstærkere at sætte rundt omkring så det kunne sende signal vidre ? Så en ville jeg også se på.
det skal siges at vi har sat nogle eksterne harddisk op, på vores lan netværk så vi alle kan tilgå dem. men problemet ligger i at det simpel hen går for langsom når jeg smider en Fil op på den, loader med 300 kb/sek. hvis jeg kobler på med kabel kan jeg loade med 7 mb/sek.  Hvilket hellere ikke er meget men det er ok.
Nogle der kan hjælpe med nogle links til router og forstærker. :)

Mvh kristian v.
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. oktober 2008 - 19:06 #1
Du skal købe D-links 800 serie, som er en rigtig god router med N teknologien.

Jeg finder lige nogle link
Avatar billede sleeper Nybegynder
25. oktober 2008 - 19:17 #2
Router
http://www.dlink.dk/?go=gNTyP9CgrdFOIC4AStFCF834mptYKO9ZTdvhLPG3yV3oWI94j6ltbNlwaaRp7jUtFD2onGQTo48EAdzvzKDpKUkQtOnZboI=

Den har en noget længere rækkevigde, en dem med G teknologien.
Dog kræver det at alle computere også har en netværkskort med N
Avatar billede jimmi1311 Nybegynder
26. oktober 2008 - 20:03 #3
Du kan også købe en repeater, fx en linksys WRE54G. En anden mulighed er også at bruger powerline, hvor du bruger dine strømkabler som netværkskabler.

Jeg har lige selv valgt løsningen med powwerline til mit mediecenter :-)