Avatar billede bornstein Juniormester
27. oktober 2008 - 20:15 Der er 8 kommentarer

Brænde mp3, mange

Jeg har et problem. Har downloadet nogle potcast fra DR P1 og vil gerne brænde dem på en cd, så de kan høres i min bil. MEN
jeg kan kun få lov til at brænde to foredrag ned på hver cd i Vistas media player. Selv om disse ikke fylder mere end ca. 40mb hver.
(Brænder jeg kun 2 afspilles de fint. Bruger jeg Nero dur ingenting).

Kan jeg dog ikke få lov til at brænde hele serien i Vistas media Player?
Avatar billede coderdk Praktikant
27. oktober 2008 - 21:11 #1
2 * 40 MB kan sagtens fylde en CD ud, hvis de er hårdt komprimeret ;) Når de bliver lagt på CD'en bliver de "pakket ud" kan man sige...

Hvor lange er disse podcasts i minutter?
Avatar billede bornstein Juniormester
28. oktober 2008 - 08:32 #2
40 min stk
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. oktober 2008 - 08:36 #3
Hvis de er 40 min stykket bliver det i alt 80 min hvilket der kan være på én cd.
Det lyder derfor som om at du laver det som musik cd og ikke som data cd.

Husk din afspiller skal have mp3 understøttelse hvis du brænder dem som data cd istedet.
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. oktober 2008 - 08:37 #4
Hvis du bruger nero kan du vælge at oprette en datacd.
Avatar billede bornstein Juniormester
28. oktober 2008 - 08:41 #5
Tak for svar.
Jeg har forsøgt at anvende Nero, også data-brændning, men de vil ikke afspilles i cd'er. øv. (Der tror jeg måske filerne ikke bliver pakket ud, eller?).
Avatar billede lassebm Nybegynder
28. oktober 2008 - 08:59 #6
Filerne skal ikke pakkes ud, men det kræver den afspiller du prøver at afspille dem i kan afspille MP3, ellers vil det ikke virke.

Du kan prøve at sætte den i computeren, og se at filerne bare ligger som helt almindelige MP3 filer.
Avatar billede coderdk Praktikant
28. oktober 2008 - 09:30 #7
Ja, der er ikke noget at gøre. Hvis din afspiller kun kan afspille almindelig CD-lyd, så kan du kun have de 80 minutter på...
Flere afspillere kan afspille MP3, men ikke f.eks. WMA (som podcastene måske er) - du kan evt. prøve at konvertere dem til MP3 og brænde dem på en data-CD og se om den vil afspille dem?
Avatar billede bornstein Juniormester
28. oktober 2008 - 09:55 #8
ja, det er sandt. Nu har jeg prøvet at brænde en cd med det hele (mp3) i Nero og de vil IKKE afspille i min cd afspiller, men GERNE i min søns.
Det er altså afspilleren der er forældet.
ER der nogle der vil ha point?