Avatar billede skovfoged Nybegynder
29. oktober 2008 - 17:18 Der er 1 kommentar

bærbar batteri

Hej.
Har lige et spørgsmål angående min Dell bærbar,
kan den ikke starte uden at batteriet er sat i,
hvis den får konstant strøm?
Avatar billede flash_84 Nybegynder
30. oktober 2008 - 10:17 #1
Hej,

Jeg mener at nogle bærbare computere kan "se" om der sidder et batteri i dem. Så hvis der ikke er monteret et batteri, forsynes computeren med strøm direkte fra laderen. Mens andre skal have batteriet sat i, da strømmen altid løber til batteriet, der så forsyner elektronikken.

Men hvad sker der, når du prøver at starte den op uden batteri, med laderen sat til?

/Flash
NB: Der sidder nogle capaciteter i computeren. Hvis disse er ladet op, kan computeren lige nå at vise aktivitet før den går ud. Dette selvom der hverken er laderen er sat til, eller batteriet er sat i.