Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. november 2008 - 16:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ATX12V 4-pin

Hej.

Mit nye bundkort kræver en ATX12V 4-pins strømtilførsel.
Sådan en er der ikke på min 700W strømforsyning. Der er derimod en 8 pins og en masse 6-pins.

Kan jeg benytte en 6-pins til denne eller er jeg fortabt?

Nikolaj
Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. november 2008 - 16:52 #2
Men jeg SKAL have fat i sådan en?
Det kan ikke lade sig gøre med en 6-pins i 4-pins stikket?
Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. november 2008 - 17:00 #3
Hvis jeg nu bare vil teste om mit setup virker (er ude i noget CPU/Motherboard fejldiagnosticering) kan jeg så ikke blot tage en 300W strømforsyning med 4-pin connector, og prøve mig frem den vej?
Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. november 2008 - 17:01 #4
(Højst sandsynligt dagens 100$ question. (Beklager multi-posts)
Avatar billede peet-49 Novice
07. november 2008 - 18:02 #5
Du kan ikke en en 6 pins til en 4 pins, om du kan bruge en 300W afhænger af konfigurationen af din PC, men jeg tvivler.
  Eller må du jo købe en 4pins connector.
Avatar billede thesqunk Nybegynder
07. november 2008 - 18:20 #6
Det volder mig også en del problemer.
Jeg bruger min 700W til ATX12V 24-pin plug'et og til GFX kortet.
Så bruger jeg 300W strømforsyningen til ATX12V 4-pin plug'et.
Computeren booter ikke, men kører i et kort sekund og stopper så igen.
Prøvede at starte uden 4-pin connectoren i, og der lavede den samme nummer. Så må hellere prøve med fætteren du henviser til, inden jeg konkluderer noget.