Avatar billede raptus3670 Novice
09. november 2008 - 11:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

2 hjemmesider på ét domænenavn?

Hej

Håber mit spørgsmål er oprettet i den korrekte gruppe, eller må i undskylde.

Mit/mine spørgsmål er følgende:
Jeg har lavet en hjemmeside hvor man kan høre netradio og se web TV fra hele verden og den kører så fint som den overhovedet kan, så er er jo fint nok.

Nu er det så, at jeg i øjeblikket er ved at oversætte hele siden til Engelsk og folk der så kommer ind på siden vil så kunne vælge om de vil se siden på Dansk (er selve startsiden) eller om de vil se den på Engelsk, så skal de trykke på et Engelsk flag.

Min (Danske)side ligger for det meste på side 1 eller 2 i Google når der søges på nogle af de meta-tags og eller på noget af de forskellige sider indhold/ord - og det er også godt nok.

Så er det lige om jeg har større muligheder for at få vist den Engelske side bedre i udlandet, ved at gøre et eller andet anderledes??Jeg ved dog ikke selv lige hvad jeg kan gøre!

Mine meta-tags i/på den Danske side er det samme som på Engelsk eks. netradio, radio o.s.v., så det kan jo nok ikke gøre bedre?

Jeg håber i forstår hved jeg mener og hvad mine spørgsmål går ud på, eller skal i bare bede om flere oplysninger.

mv
Raptus
Avatar billede Slettet bruger
09. november 2008 - 11:58 #1
Dit spørgsmål handler om, hvordan du gør din engelske side mere synlig i Google? Jeg blev lidt forvirret, for så passer spørgsmålet ikke med overskriften.

Når du opretter en ny side, så starter denne jo 'forfra' i Googles søgeindeksering. Google skal først finde siden og dernæst indeksere den, og en ny side tager selvfølgelig altid tid at få langt op i søgeresultaterne. Men for det første, så skal du ikke bruge de samme metatags, som på dine danske sider - søgeord mm. skal naturligvis være engelsksprogede, hvis du vil have din side frem i engelsksprogede lande, men det var måske også det, du havde gjort...

  // Steeven
Avatar billede roenving Novice
09. november 2008 - 12:56 #2
Men hvis din danske side er langt oppe i pagerank, vil den hjælpe din engelske side godt opad ...

-- men dansksprogede sider er pr. definition ikke særlig godt ratede, da det kun hjælper 1 promille af verdens befolkning ...

-- som steeven også skriver: Tålmodighed !-)
Avatar billede raptus3670 Novice
09. november 2008 - 14:29 #3
Hej og tak for de hurtige svar.

Lidt flere oplysninger:
1. Mine meta-tag er på nuværende på den Danske side eks. radio, online radio,
  netradio o.s.v. og det er jo ikke anderledes på Engelsk.
2. Det jeg selvfølgelig gerne ville have med den engelske side/del var, st denne
  fortrinsvis blev vist på udenlandske søgninger, om det så umiddelbart kan lade sig
  gøre med et DK -domæne, det ved jeg ikke.
3. Nu bliver det jo sådan, at den selv samme danske tekst på siderne bliver oversat
  til engelsk og det vil nok give noget ved udenlandske søgninger- eller gør det?

MV
Raptus3670
Avatar billede olebole Juniormester
09. november 2008 - 15:31 #4
<ole>

Dagens søgemaskiner er ligeglad med, hvad du skriver i dine meta-tags. Det, der er afgørende, er indholdet - og hvordan det er struktureret. Derudover er der en masse forhold omkring sidens relationer til omverdenen (indgående/udgående links, m.m.) som er af høj betydning. Læs evt. bufferzones udmærkede SEO-artikler her på Eksperten.

Jeg tvivler på, det er særlig let at opnå god ranking med enelsk tekst på et .dk domæne - men jeg er ikke sikker. Jeg ville dog nok foretrække at lægge de to sites på hver sit domæne  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede gurly Praktikant
09. november 2008 - 15:42 #5
Avatar billede gurly Praktikant
09. november 2008 - 16:11 #6
PS . Linket var bare fordi jeg selv ikke lige kunne huske hvor navnet kom fra c",)
Har du foresten et link så vi kan se lidt TV ?
Avatar billede raptus3670 Novice
10. november 2008 - 05:23 #7
Hej og tak for alle svarene, blev lidt klogere ;-)

Og til Gurly, det er sund med en god humor og RAPTUS skulle være det engelske ord for AND.

Jeg har nu valgt at lægge den engelske udgave ind/op på min server, så får vi at se om jeg overhovedet beholder den engelske udgave.
Jeg har selvfølgelig tilrettet i diverse meta-tag title o.s.v. så de nu står på engelsk.

Her er så linket til min side på dansk: http://www.webradioen.dk og herfra kan man så trykke sig over på den engelske side.

Er der noget med at jeg skal give nogle point?? til hvem?? og hvordan gør jeg så det??

mv
Raptus3670
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2008 - 09:16 #8
Du vælger, hvem du vil give point ud fra om du har kunnet bruge hjælpen eller ej. Så beder du dem lægge et svar. Og når alle, der skal lægge et svar har gjort det, så kan du fordele points.
Del points ud mellem folk ved at vælge dem i listen til venstre (som du først kan se, når nogen har lagt et svar) og klik acceptér.

  // Steeven
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 10:07 #9
Ehhh ... er det mon ikke en and, at raptus skulle betyde and? En raptus er et medicinsk/psykologisk udtryk, som betyder anfald eller tilstand - ofte i forbindelse med raseri eller sjælelig uligevægt. Det passer jo i øvrigt også meget godt på vores temperamentsfulde, befjedrede ven fra Andeby  ;o)
Avatar billede raptus3670 Novice
10. november 2008 - 11:32 #10
Hvis der er nogen der har svaret og hvis disse gerne vil have nogen af de 60 point som jeg har "skudt" ind i dette spørsmål, så må i lige vende tilbage med ét "svar".

Lige et sidste spørgmål, kan eller skal man lukke dette indlæg da det IKKE er relevant - for mig - mere.
Avatar billede Slettet bruger
10. november 2008 - 11:46 #11
Det er ikke så smart bare at bede folk lægge et svar, hvis de nu selv synes at de har fortjent det. Så sker der aldrig noget ;)
Det vil være bedre, hvis DU direkte skriver navene på dem, du vil give point.

Et spørgsmål bedes lukkes, når det er overstået - og du uddeler jo point som tak for hjælpen.

  // Steeven
Avatar billede raptus3670 Novice
10. november 2008 - 12:35 #12
Jeg abonnere IKKE mere på dette indlæg
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2008 - 12:43 #13
Jeg tror lige, du skal prøve at finde ud af, hvad det er for et sted, du er havnet - og hvordan man bruger Eksperten:
    http://expfaq.dk/

En rigtig god begyndelse er, du læser, hvad folk skriver til dig. Ellers er du nok meget hurtig færdig med at modtage hjælp i dette forum  ;o)
Avatar billede Slettet bruger
03. juli 2010 - 22:57 #14
Skal vi se at få lukket spørgsmålet her efter halvandet år... Dog måske lidt svært, når opretteren har meldt sig helt ud?
Avatar billede raptus3670 Novice
24. december 2012 - 08:29 #15
Havde lige glemt at lukke spørgsmålet, beklager, men nu er det så lukket.