Avatar billede feldfoss Nybegynder
10. november 2008 - 10:06 Der er 3 kommentarer

Kan ikke komme på internettet

Jeg har købt en internet fobindelse hos fullrate og har fået leveret en zyxel router - derefter vil jeg godt have min netgear trådløse router koblet til så jeg kan bruge min laptop i alle rum. Kan fint få trådløs forbindelse, men kommer ikke på internettet  -  er der nogen der kan hjælpe mig?? - er efterhånden rimelig fortvivlet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2008 - 10:11 #1
Fungerer Zyxel, så skal der gå et kabel fra Zyxel's LAN port til Netgear's LAN port, og så skal du deaktivere DHCP i Netgear, så funger det trådløse net med Zyxel som leverandør af IP adresser.
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. november 2008 - 10:18 #2
Derfor er det første du gør at fjerne alle stik i Netgear. Derefter kobler du strøm til den. Via kabel kobler du dig til Netgear, og går ind under opsætningen med 192.168.1.1 eller hvis det er en ældre model så 192.168.0.1
Derinde deaktiverer du DHCP, og når du alligevel er der, kan du sætte det trådløse net op.
Giv dit net et navn SSID, og vælg en kanal, som helst ikke skal være kanal 11. Aktiver kryptering med mindst WEP, og allerhelst WPA PSK (TKIP). Husk nøglen, da du skal bruge den første gang du logger dig på via trådløst.

Nu kobler du Netgear til Zyxel, som skitseret ovenfor, og nu skulle du have trådløst net.
Virker det ikke første gang, så fjern strømmen fra Netgear i 10 - 15 sekunder, og prøv så igen. Det tager højst 30 sekunder, så er netgear klar igen.
Virker det stadig ikke, så gør du det samme med Zyxel routeren.
Avatar billede feldfoss Nybegynder
10. november 2008 - 10:51 #3
Tak for det hurtige svar  -  vil straks prøve det når jeg har fri. - vender tilbage