Avatar billede ab58 Novice
14. november 2008 - 08:36 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Søger et tastatur med specielle genvejstaster

Hej eksperter,

Mange tastaturer har genvejstaster (hotkeys eller programmerbare taster). Problemet er, at de blot starter programmer.

Jeg søger et tastatur (dansk, trådløst og med nummeriske taster) med genvejstaster, som helst må være i (eller tæt ved) området med det nummeriske tastatur.

Da jeg arbejder meget med MS Word og Excel, vil jeg gerne kunne med én tast, erstatte en anden tast eller en kombination af flere taster (gerne inklusive funktioner - f.eks. formattering, tekstjustering, osv.)

Findes sådan et tastatur?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
14. november 2008 - 08:56 #1
Som du selv skriver, mange har programmerbare taster.
Der findes et program til Logitechs Setpoint software, som låser op for en masse ekstra tilpasningsmuligheder.
Jeg bruger selv Logitech MX 3200 sæt.
Softwaren findes her: http://www.mstar.net/users/rlowens/
(Setpoint skal installeres først)
Avatar billede ab58 Novice
15. november 2008 - 22:15 #2
Tak for svaret amews. Undskyld forsinkelsen... dødsfald i familien :-(
Et program til en software? Mener du et program til et tastatur?
Skal det forstås, at hvis jeg køber et logitech tastatur (f.eks. mx 3200), skal jeg installere det gratis program, som du henviser til FØR jeg tilslutter tastaturet (som nok er en plug&play), og så vil jeg kunne tilpasse flere taster?

Hvis ja, så er det en god løsning, selv om det ikke er lige det jeg søgte, nemlig et tastatur med "makro" taster (som en bekendt fortalte mig, at det hedder).

Hvis der ikke er nogen, som kan foreslå mig et tastatur der er født med makro-taster, vil jeg acceptere din løsning, alene fordi du inspirerede mig til at søge efter programmer, man kan købe (eller få), som kan bruges til at omdefinere taster :-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
15. november 2008 - 22:40 #3
>> Undskyld forsinkelsen... dødsfald i familien :-(
Det er jeg ked af at høre :/

>> installere det gratis program, som du henviser til FØR jeg tilslutter tastaturet
Nej, du skal installere logitechs software først (SetPoint), og tilslut tastaturet.
Derefter installerer du den software jeg henviser til (en slags udvidelse)

Det er ikke bare til at tilpasse flere taster, men det giver mange flere muligheder for tilpasning. Du kan vist lave dine egne makroer også.
Avatar billede ab58 Novice
16. november 2008 - 02:17 #4
Tak...  og forstået.
Det må så være det bedste (og eneste) svar.
Kan jeg købe et hvilket som helst logitech tastatur?
Giver du et "svar" får du point, hvis ingen oplyser om et tastatur med makro.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
16. november 2008 - 11:21 #5
Hvis du kigger lidt nede på siden er der en liste over de keyboards det skulle virke med.
Det er muligt at bruge macros, bare læs teksten lidt nedad (For access to additional macros,....)

Svar..
Avatar billede ab58 Novice
16. november 2008 - 12:14 #6
Det gjorde jeg også, men havde glemt det. Her er dine point. Tak for hjælpen :-)