Avatar billede omnia Nybegynder
16. november 2008 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC vil ikke boote - hvad kan der være galt

Hej Eksperter.

Her er problemet:

Jeg har flyttet min stationære PC - dog ikke kastet med den :-)

(ASUS PK5 bundkort 2*1024 MB Corsair Ram 512 MB Nvidia Geeforce grafikkort 500 MB SATA harddisk)

Da jeg sætter strøm til maskinen igen viser den grafikkort data på skrærmen, men går ikke videre til bios - skærmen går herefter ud - den kører 8-10 sekunder og så slukker maskinen.

Grafikkort, harddisk og ram sidder som de skal (Har tjekket) Alle kølere (Grafikkort, strømforsyning og på processor kører)

Nogen idé om hvad der kan være galt?

Maskinen er under 1 år gammel, så der er vel garanti på, men det er hamrende irriterende at den ikke vil boote.....

Gode ideer modtages med kyshånd...
Avatar billede off-line Nybegynder
16. november 2008 - 19:06 #1
Prøv i første omgang, at boote op uden HD og CD/DVD, og se om det lykkes.
Avatar billede matcho Nybegynder
16. november 2008 - 21:40 #2
Har du set efter om køler på cpu ikke er gået løs.
Og selfølgelig alle stik sidder helt trykket på plads også ram.
Hvis det ikke virker så måske prøve og resette bios.
Avatar billede omnia Nybegynder
22. november 2008 - 01:47 #3
Ja jeg testede med ram, og grafikkort der virkede.

Det var ikke det.

Jeg prøvede at starte uden harddisk tilsluttet. Heller ikke.

Var lige ved at opgive da jeg så at køleelementet på processoren havde rykket sig løst. (Blæseren kørte jo fint)

Fik spændt den - og vupti - så kører maskinen igen.

Jeg tænkte ikke på at se der, da blæseren ko kørte, men der er selfølgelig ingen kontakt mellem kerne og køleelement når elementet er løst.

Du var inde på det rigtige Matcho - så du får point - selvom jeg selv sjussede mig frem til løsningen..
Avatar billede omnia Nybegynder
22. november 2008 - 01:49 #4
Jeg kan se at du lige sakl poste som svar før du kan få point matcho...
Avatar billede matcho Nybegynder
22. november 2008 - 12:37 #5
OK.