Avatar billede romina Nybegynder
19. november 2008 - 10:29 Der er 10 kommentarer

Hvordan indsætter jeg en lyd fil i et html-dokument?

Hejsa

Jeg vil gerne indsætte en lydfil i et html-dokument. Hvordan gør jeg det? lydfilens format er Wav, og den er gemt i en mappe, der hedder filer, på min computer. Jeg har IKKE tænkt mig at lave en knap, som man skal trykke på for at kunne lytte til musiken. Jeg vil lave den som et link således, at når man trykker på linket åbnes og afspilles lydfilen i en andet window.
På forhånd mange tak

/Romina
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2008 - 10:37 #1
<ole>

Om du vil smide brugere af med lyd, de ikke har bedt om, er naturligvis dit eget valg. Er du interesseret i at please dine brugere, er der dog næppe tvivl om, du bør lade det være op til dem at til- eller fravælge musikken. Rigtig mange - herunder mig selv - finder øjeblikkelig det røde kryds, hvis de bliver 'overfaldet' af uønsket musik ... og kommer ikke tilbage.

Det bedste, du kan gøre, er at konvertere filen til mp3 og så bruge en mp3-player i Flash. Dem er der masser af til gratis download - søg på Google  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede romina Nybegynder
19. november 2008 - 10:56 #2
Hej Ole

Jeg tror du har misforstået mig. Jeg vil ikke have at lyden afspilles automatisk. Men at brugere klikker på linket, i stedet for et et knap, for at kunne lytte til lydenfilen.
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2008 - 11:00 #3
Okay, så er jeg mere rolig - og løsningen er den samme  ;o)
Avatar billede romina Nybegynder
19. november 2008 - 11:12 #4
Nu har jeg konverteret filen til mp3 format. Hvordan skal den nu indsættes i mit html-dokument? Hvilke tags skal jeg bruge til det.

/Romina
Avatar billede olebole Juniormester
19. november 2008 - 11:20 #5
Hvis du ikke selv kan lave Flash, finder du en mp3-player, som en anden har lavet i Flash. Sådan en burde du som sagt let kunne finde ved at søge på Google  =)
Avatar billede romina Nybegynder
19. november 2008 - 16:17 #6
Kan den ikke skrives i HTML?
19. november 2008 - 20:42 #7
Avatar billede olebole Juniormester
20. november 2008 - 09:24 #8
Med hensyn til crossplatform og -browser kompatibilitet er Flash bedre - og så kan man bruge Flash og samtidig skrive valid kode. Embed-tagget eksisterer således ikke i HTML  =)
Avatar billede MNS Nybegynder
21. januar 2012 - 18:14 #9
Du kan bruge den her
<embed src= "name_file.mp3"> </ embed>

Jeg håber at den hjælper
Avatar billede MNS Nybegynder
21. januar 2012 - 18:55 #10
Jeg kan også give dig den her
http://www.compagnie-awama.com/html/articoli/inserire-player-audio-video-pagina-html_544.html
så du kan bruge andre attribute .